أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۷۳۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۱۳ آذر ۱۴۰۰
سخنگوی کاخ سفید پس از پایان مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین با بیان این ادعا که واشنگتن همیشه امیدوار به رویکرد دیپلماتیک است، مدعی شد که جو بایدن متعهد به بازگرداندن آمریکا به پایبندی به برجام است.

به گزارش پایگاه 598، جن ساکی روز جمعه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران ادعا کرد که واشنگتن همیشه امیدوار به رویکرد دیپلماتیک هستیم و این بهترین گزینه است.

دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ که از روز دوشنبه هشتم آذرماه (۲۹ نوامبر) در وین اتریش برگزار شد، روز جمعه سوم دسامبر (۱۲ آذرماه ) به پایان رسید.

در نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بررسی نتایج به دست‌آمده و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این دور از گفت‌وگوها با توجه به متون ارائه‌شده از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

ایران چهارشنبه شب متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه کرد. با توجه به درخواست برخی از هیأت‌ها جهت بازگشت به پایتخت‌هایشان جهت مشورت و دریافت دستورالعمل‌های تازه، در نشست جمعه مقرر شد تا در گفت‌وگوها وقفه‌ای ایجاد شده و گفت‌وگوها هفته آینده بعد از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌هایشان، از سر گرفته شود.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ضمن واقع گرا توصیف کردن مذاکرات وین گفت که مذاکرات شاید هفته آینده به نتیجه برسد.

مورا با بیان اینکه ما به دنبال بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم و تهران و واشنگتن متعهد به شرایط هستند، این دوره از مذاکرات را واقع بینانه خواند و افزود که پیش نویس‌های مختلفی در جریان مذاکرات وین با ایران مورد گفتگو قرار گرفت.

وی همچنین تاکید کرد که مذاکرات ثمر بخشی با هیات مذاکره کننده جدید ایرانی صورت گرفته است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در حالیکه هیات های غربی برای مشورت و دریافت دستور العمل های تازه در پی پیشنهادات ایران به پایتخت های خود بازگشته اند، در تداوم فضاسازی های غرب علیه این دور از مذاکرات و دیپلماسی فعال ایران مدعی شد که ایران با پیشنهادهای سازنده به وین نیامد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها