أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۷۳۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۱۳ آذر ۱۴۰۰
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تیم مذاکره کننده ایران در وین را ورزیده، امانتدار و آگاه به مسائل دیپلماتیک ارزیابی کرد و گفت:اگر طرف اروپایی و آمریکایی صداقت داشته باشند مذاکرات به نتیجه می‌رسد.

به گزارش پایگاه 598، «محمدکاظم انبارلویی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با ایرنا درباره مذاکرات هسته ای در وین گفت: هدف تیم مذاکره تنها بحث هسته‌ای نیست بلکه بحث اصلی رفع همه تحریم‌ها و راستی آزمایی و دریافت تضمین تعهدات طرف مقابل است.

وی با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در فضای رسانه‌ای درباره تیم مذاکره کننده گفت: انتقاد از تعداد افراد حاضر در مذاکرات زمانی که آمریکایی‌ها با بیش از ۱۵۰ نفر مذاکره کننده در این مذاکرات حاضر می‌شوند و از وزارت خزانه داری و تخصص‌های دیگر برای مذاکره حضور می یابند، چندان موجه نیست.

انبارلویی گفت: من بارها تاکید کردم که باید مقامات دستگاههای مرتبط با تحریم در مجموعه مذاکره کنندگان حضور داشته باشند تا خسارت‌هایی که بر اثر عدم اجرای تعهدات به وجود آمده است، را جبران کنند.

وی با بیان اینکه تیم ایران در مذاکرات وین ورزیده و آگاه به مسائل دیپلماتیک است، گفت: تمرکز تیم مذاکره کننده بر موضوع رفع تحریم‌ها هم با وجود این استعداد علمی و فنی، اگر طرف اروپایی و آمریکایی صداقت داشته باشد ما را به نتیجه خواهد رساند و معتقدم این تیم با اعتماد به نفس و امانت‌داری می‌تواند مذاکرات را مدیریت کند.

این تحلیلگر سیاسی درباره برخی تلاش‌ها برای گره زدن مذاکرات به مسائل داخلی و ایجاد هیجانات خاص در کشور گفت: آمریکایی‌ها حملات خود را علیه دولت و تیم مذاکره کننده از داخل و خارج آغاز کردند که یکی از آنها همین بحث بحران آب و سوء استفاده از مشکلات مردم اصفهان بود. آن ها تلاش کردند این موضوع را به یک بحران تبدیل کنند و از آن در آستانه مذاکرات سوء کنند.

وی ادامه داد: آمریکاییها در فضای رسانه ای تلاش می‌کنند اینگونه القا کنند که دست‌ها و ابزارهایی در داخل ایران دارند که در صورت عدم نتیجه گیری در مذاکرات و قبول نکردن زیاده‌خواهی‌های آمریکا از سوی ایران می‌توانند کشور را به هم بریزند که این موضوع جدیدی نیست و زمان فتنه ۸۸ هم وجود داشته است اما این تصورات غلط است و راه به جایی نمی‌برد.

انبارلویی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از هر بهانه‌ای برای بحران‌سازی در داخل ایران استفاده می کنند، تاکید کرد: نظام ایران با ثبات ومستقل است و همانند ۴۳ سال گذشته هرگونه بحران‌ها و فتنه‌گری‌ها را پشت سر خواهد گذاشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها