يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۷۴۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۱۶ آذر ۱۴۰۰

حسن روحانی، یک روحانی که با لباس خدا نگاه به شیطان بزرگ داشت!  پایگاه 598: آشنای یکی از دوستان در اوایل دولت یازدهم حسن روحانی سخنی را بیان کرده بود که نشان از عمق بصیرت و اگاهی و آینده نگری او داشت او در آن سالها گفته بود از نظر مدیریتی روحانی اگر دست به طلا بزند مس خواهد شد.

امروز که حسن روحانی با گذراندن دو دوره ریاست جمهوری و با کوله باری از ضعف مدیریت ها و نفوذ نفوذی ها و ترک فعل های مدیرانش به بایگانی تاریخ انقلاب اسلامی پیوسته است می توان بخوبی این ادعا را با تمام وجود لمس نمود.

حسن روحانی معممی بود که اگر نگوییم تمام اما بیشتر آرایش را در استان‌های بغیر از تهران می توانسته است که از طریق ملبس بودن به این لباس کسب کرده باشد. اما نقطه ثقل این نوشتار این است که می خواهیم بگوییم چرا روحانی از آن شرایط به شرایط فعلی رسید و چرا در حد و اندازه دولتهای سازندگی و اصلاحات نیز ظاهر نشد در حالی که حامیان امروزش در دوران آن دولتها نیز حضوری فعال داشتند:

1- نگاه غالب اکثریت مردم خصوصا در استانها این است که اصولا معممین افرادی ضد استکبار و ضد استعمار هستند و الگویشان نیز سنت نبوی و سیره ائمه اطها (ع) خصوصا امام حسین (ع) و حادثه عاشوراست. نگاه اقشاری از مردم به کاندیداتوری حسن روحانی در سال 92 و حتی به رئیس دولت اصلاحات و سازندگی می تواند نشات گرفته از نگاه این اقشار به معممین بدون در نظر گرفتن چارچوب های فکری ایشان صورت گرفته باشد.

2- دولت حسن روحانی اصولا همه کارهارا در همراهی با کدخدا می دانست. او که هم دروس حوزوی و هم دروس کلاسیک غربی در انگلستان را در کارنامه خود دارد ظاهرا بیش از تاثیرات حوزه، سایه دانشگاه گلاسکو بر افکارش تسلط تام و تمامی داشت لذا اگر بگوییم که او علیرغم لباسش نگاه به غربش بیش از تاثیرات لباس اوست شاید به واقعیت نزدیکتر باشد.

3- سوگمندانه این تاثیرات در 8 سال دوره ریاست جمهوری باعث شد تا تمام کارها حتی آب خوردن مردم نیز به نگاه به غرب و شیطان بزرگ و تلاش برای هماهنگ کردن امور با آنان گره خورد.

4- نگاه به کدخدا بجای نگاه کردن به خدا، پشت سرش تورم و بیکاری و معیشت شدیدا خراب و از همه مهمتر باعث شد که عنایات الهی در همه زمینه ها کم رنگ و کم رونق گردد. نزولات آسمانی کاهش یافت، وفور نعمات دچار نقصان شد، بیماریهای لاعلاج و صعب العلاج در کشور ریشه دوانید، پایه اصلی قوام و دوام جامعه یعنی خانواده‌ها مورد حمله قرار گرفت، و انواع بلایای ارضی و سماوی مانند :سیل و زلزله و... از برکت این نگاه به شیطان وارد کشور شد.

5- خداوند متعال در حدیثی قدسی می‌فرمایند: «لاُقَطَّعن أمَلَ کُلّ مُومِنٍ أمَّلَ دونی بالإیاسِ؛ بی گمان امید هر مومنی که به غیر من امید ببندد را با مأیوس کردن او قطع می‌کنم.» طبق این حدیث شریف، مؤمن نباید با وجود بهره‌مندی از قدرت لایزال و بی انتهای الهی، امید به غیر خدا داشته باشد. اثر این امید و تکیه به غیر خدا، از سویی باعث کم تحرّکی و تنبلی و رخوت شده و از سوی دیگر، دست رحمت الهی را از سر مؤمنان بر خواهد داشت (بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، 1110ق، ناشر: دار إحياء التراث العربي‏، بیروت، سال چاپ: 1403 ق‏، ج68، ص 143)

6- درتمام دوران 8 ساله حضور اصلاح طلبان به ریاست حسن روحانی در راس قوه مجریه اصولا همه مردم به این باور رسیده بودند که این دولت بیش از آنگه خدا محور باشد کدخدا محور است. نگاهی به چالش های شخص حسن روحانی و دولتش با منتقدان و نگاه مردمی بر این ادعا صحه می گذاشت.

7- ای کاش این نگاه تام و تمام به غرب از سوی غربیان پاسخ مناسبی می گرفت اما دیدیم که قیمت این نگاه به بهای فقر و فشار وتورم شدید بر مردم و تحریم های بیشتر از سوی غرب بود. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

تمام این موارد نشات گرفته از نگاهی بود که روحانی به غرب داشت حال که اون دوران به پایان رسیده است قطعا دور از انتظار نیست که اصلاح طلبان و استحاله خواهان برای پوشش دادن و تطهیر این نگاه خسارت بار دامنه حملات خود به دولا رئیسی را گسترش دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها