أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۷۷۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۳ آذر ۱۴۰۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت‌: آسیبی که دانش آموزان بخاطر آموزش مجازی دیده‌اند کمتر از آسیب‌های کرونا نیست.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در مورد بازگشایی مدارس و گزارشاتی پیرامون افزایش موارد ابتلا به کرونا گفت: اگرچه آمارهای موجود قابل استناد نیست اما این نکته را باید گفت که این اطمینان نیز حاصل شود که افزایش ابتلا با حضور در مراکز آموزشی بوده است یا خیر.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: افت تحصیلی به وجود آمده از قِبَل آموزش مجازی و آسیب‌های جسمی و روحی از مواردی است که در طول دو سال گذشته تجربه کرده ایم. آرامش ایجاد شده و ثبات حاصل از کاهش شدت بیماری و بازگشت به آموزش‌های حضوری دستاوردی است که تازه توانسته ایم به آن برسیم از این رو ممکن است با فضا سازی‌ها موجب بر هم خوردن امنیت روانی در جامعه شویم.

وی ادامه داد: آسیبی که دانش آموزان دیده اند کمتر از آسیب‌های کرونا نیست و با تداوم وضعیت سابق مشکلات بسیاری گریبان نظام آموزشی کشور را خواهد گرفت؛ چنانچه افت و ترک تحصیل رهاوردی بود که به دلیل دوری از آموزش‌های حضوری و افت کیفیت آموزش با آموزش مجازی ایجاد شده بود.

وی گفت: در بازدیدهایی که از مدارس کشور با مشاهده تصادفی داشته ایم موارد و پروتکل‌ها رعایت و آموزش حضوری نیز با استقبال دانش آموزان همراه بوده است و امیدواریم این روند آغاز شده روبه بهبود بوده و شاهد فعالیت گسترده و مستمر آن‌ها باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه دامن زدن و پر رنگ کردن برخی از آمارهای ناصحیح می‌تواند جو روانی منفی ایجاد و امنیت خاطر خانواده‌ها را مختل کند، گفت: اگرچه که آمارها را تایید نمی‌کنیم، اما از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم در این امر به جای پر رنگ کردن آن و دامن زدن به برخی از آمارهای ناصحیح نظام اموزشی را در پشبرد اهدافش یاری کنند.

نماینده مردم همدان در پایان گفت: همچنان تقاضا داریم مدارس کشور با تکیه بر پروتکل‌های بهداشتی سلامت دانش آموزان را تضمین کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها