کد خبر: ۴۹۷۸۴۵
زمان انتشار: ۰۸:۳۳     ۲۴ آذر ۱۴۰۰
افشاگری‌های جدید در مورد زندان‌های رژیم صهیونیستی حاکی از تصمیم سازمانی برای سوءاستفاده جنسی از زنان زندانبان بدون اطلاع آنان است.

به گزارش پایگاه 598، طرح مجدد موضوع «دلالی جنسی» در زندان‌های رژیم صهیونیستی، سبب شد تا برخورد با زنان جوان تازه وارد به خدمت سربازی، بازهم در ثقل بحث‌ها در اراضی اشغالی قرار بگیرد.

به گزارش «جروزالم پست»، در سال ۲۰۱۸ گزارش افشاگرانه‌ای توسط خبرنگار رسانه صهیونیستی «واللا» منتشر شد که براساس آن زندانبان‌های زن به ازای دریافت اطلاعات یا پول از زندانیان، برای تامین خواسته‌های جنسی آنان، در اختیار این افراد قرار داده می‌شدند.

این گزارش مستند به شهادت شماری از زندانبانان زنی بود که هدف این سوءاستفاده جنسی قرار گرفته بودند و شکایتشان به مقام‌های بالاتر راه به جایی نبرده بود.

این زنان زندانبان که از اضطراب و اختلال روانی ناشی از این حادثه رنج می‌بردند، در برخی موارد ناچار به ترک شغل خود شده بودند.

شکایت شماری از این زندانبانان زن به افسران ارشد در مورد تجاوز جنسی به آن ها، آشکار کرد که این مقام‌های ارشد نه تنها از این حادثه مطلع بودند بلکه در سازماندهی این روند نقش داشتند.

در عین حال پرونده شکایت یکی از زندانبان‌های زن قربانی در سال ۲۰۱۸ در نهایت به دلیل کمبود شواهد در اکتبر ۲۰۱۹ بسته شد.

در هفته های اخیر، ۲ سال پس از بسته شدن این پرونده، اعتراف رئیس فعلی یکی از زندان‌های رژیم صهیونیستی به «دلالی جنسی» برای زندانیان، سبب بازگشایی این پرونده در ۲ حوزه عمومی و سیاسی شد.

مدیر اجرایی انجمن مراکز بحران تجاوز جنسی در رژیم صهیونیستی، دلیل نادیده گرفته شدن طولانی مدت شکایت‌های زندانبانان زن در این باره را تلاش این رژیم برای «عادی سازی و تقلیل موضوع» توصیف کرد.

یک کارشناس صهیونیست نیز اظهار کرد «دلیل این اتفاق آن است که مردان در قدرت از موقعیت خود استفاده می‌کنند که این امر تصویری گسترده‌تر از خشونت علیه زنان در جامعه اسرائیل است.»

مقام‌های زندان‌های رژیم صهیونیستی با وجود افشاگری گسترده در اوایل ماه دسامبر ۲۰۲۱ در مورد «دلالی جنسی» در زندان‌های این رژیم، اعلام کردند که قرار گرفتن در معرض آزار جنسی و تجاوز فیزیکی بخشی از فرآیند کار زنان زندانبان است.

نکته قابل توجه دیگری که در این رابطه وجود دارد، آزار گسترده جنسی زنان در ارتش رژیم صهیونیستی است.

با وجود ادعای مقام‌های ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد روش‌های آموزشی و تکنیک‌های پیشگیری در ارتش این رژیم، تجاوز جنسی یک مشکل فراگیر در سیستم باقی مانده است.

اعتراف مقام‌های زندان‌های رژیم صهیونیستی در واقع مهر تاییدی بر شی انگاری زنان زندانبان و وجود برنامه کاری یک نهاد مجری قانون در رژیم صهیونیستی برای دلالی جنسی در زندان‌ها است.

گزارش اخیر «ARCCI»، نشان می‌دهد که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، میزان شکایات مربوط به آزار جنسی در ارتش رژیم صهیونیستی ۱۰۵ درصد افزایش یافته است.

۲۸۹ سرباز ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰، حوادث تجاوز جنسی یا اقدام به تجاوز جنسی و ۷۰۵ مورد دیگر از انواع تجاوز جنسی را گزارش کردند.

از این گزارش ها، ۶۸ درصد در یک محیط نظامی انجام شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها