کد خبر: ۴۹۸۰۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۲۷ آذر ۱۴۰۰
یکی به میخ و یکی به نعل زدن استراتژی چند سال آینده آقایان؛
پس از گذشتن از فضای انتخاباتی خردادماه گذشته و شروع سونامی شکست های پی درپی اصلاح طلبان برانداز و استحاله طلب، ظاهرا دوباره استراتژی فتنه های خیابانی روی میز آنان قرار گرفته است.

اصلاح طلبان با القای سرویس سیاسی پایگاه 598: پس از گذشتن از فضای انتخاباتی خردادماه گذشته و شروع سونامی شکست های پی درپی اصلاح طلبان برانداز و استحاله طلب، ظاهرا دوباره استراتژی فتنه های خیابانی روی میز آنان قرار گرفته است. البته باید توجه داشت که این‌بار نیز شروع کار با تئوریسین ها و افرادی است که سکان فکری و بستر سازی این فتنه‌ها را بر عهده دارند می‌باشد.

هر چند وقت یکبار در فضای رسانه ها واژه هایی مانند : فتنه،عدالت،تحریم،تعامل با دنیا و .... در کلام برخی از افراد شاخص اصلاحات بگوش می‌رسد.

شعارها و اصول آن یکی به اصل و اساس انقلاب اسلامی می زند و دیگری به شورش و فتنه تهدید می کند تا شاید بتوانند هم آرای مردمی را بخود جلب کنند و هم هزینه داده شده برای دولت روحانی را که مردم را در فشار معیشت شدید قرار داد کم کنند. بخوانید:

1- اصلاح طلبان چنان پر انرژی و طلبکارانه سبد مطالبات اجتماعی و اقتصادی مردم را در دست گرفته اند و از دولت رئیسی مطالبه گری می کنند که انگار نه انگار هنوز بوی عطر و ادوکلن ها و بدن هایشان در ساختمان‌های مدیران عالی‌رتبه و میانی و حتی در سطوح پایین‌تر جریان اعتدال و اصلاح طلبان استان‌ها مشام هر کسی را آزار می دهد و ایشان را از کابوسی وحشتناک بیدار می کند. جالبتر اینکه هنوز برخی از این آقایان سرکارند و یکی از ایرادات منتقدان و ناظران سیاسی عدم جابجایی‌ آن‌ها است و آن‌را یکی از نقاط ضعف دولت سید ابراهیم رئیسی می دانند.

2- سرفصل این نوشتار را خبری از محمد‌رضا تاجیک فعال اصلاح طلب قرار داده ایم تا نشان دهیم که تمام استنادات ما بر گرفته از دومینویی است که این آقایان برای آماده سازی افکار عمومی چیده اند.

وی که از اعضای اتاق فکر این جریان سیاسی است اخیراً در مصاحبه‌ای که سایت جماران آن‌را منتشر کرد، گفته است: "این امکان وجود دارد که برای یک دوره کوتاه مرهمی برای بحران‌های اقتصادی موجود پیدا شود، اما ضعف ریشه‌ای در مدیریت اقتصادی کشور زخم‌هایی را ایجاد کرده که به سادگی قابل التیام نیست و در آینده نزدیک همین زخم‌ها موجب جوشش شورش‌های متعددی در کشور خواهد شد"! ...( جهان نیوز/ تئوریسین اصلاح طلب: شورش‌های متعددی در راه است/ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / کد مطلب: 785211)

اصلاح طلبان با القای

3- نفر دوم این دومینوی آماده سازی افکار عمومی صادق جوادی حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی است که طی یادداشتی در روزنامه آفتاب یزد بحث از «مردم اسرائیل»(!) به میان آورده و نوشته است: «اعضای 1+5 به تنهایی و بدون آمریکا حاضر نیستند آن طور که باید و شاید به تعهدات برجامی خود عمل کنند. ایران باید شفاف بیان کند که سیاست بین المللی ما همان است که در خصوص اسرائیل عنوان کردیم و به سازمان ملل اعلام کردیم. یعنی معتقد به انجام رفراندوم هستیم تا تعیین سرنوشت مردم اسرائیل به دست خودشان رقم بخورد و نه ما. در نهایت هم سازمان ملل باید در خصوص این کشور تصمیم بگیرد».

این سخنان خنجری است که از پشت به آرمان امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی می زند. پذیرش هویت برای صهیونیست های اشغالگر یعنی از دست دادن تمام آبرو و اهمیتی است که در جهان برای ما قائل هستند و حاضرند به اشاره فرمانده هانی چون شهید سلیمانی در هر جایی برای امنیت انقلاب اسلامی جانبازی کنند.( جهان نیوز / سرنوشت مردم اسرائیل(!) باید به دست خودشان رقم بخورد/ ۲۱ آذر ۱۴۰۰/ کد مطلب : 784994).

4- اما پارادوکس های جریان اصلاح طلب عموما و براندازان منتسب به این جریان خصوصا تمامی ندارد و علیرغم سخنان تاجیک و جواد حصاری، حسین مرعشی، دبیرکل جدید حزب کارگزاران با روزنامه شرق گفتگویی کرده و می گوید: برخی تصور می‌کنند اگر مردم به تنگ آیند و مثلا اگر معلمان اعتراض کنند، کارگران اعتصاب کنند یا بحران‌های اجتماعی به وجود آید نظام از پای درمی‌آید. این فرضیه هم شدنی نیست زیرا نظام جمهوری اسلامی که ریشه در انقلابی مردمی و دینی دارد و به واسطه دینی‌بودنش هم همیشه از کف رأیی برخوردار است، سقوط نمی‌کند.( جهان نیوز/ جمهوری اسلامی سقوط کردنی نیست/ شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰/ کد مطلب : 784883).

این مطالب تنها مشتی نمونه بود از خروارها مطلب که آقایان در روزهای گذشته بر زبان جاری ساخته و در آینده نیز در ادامه آماده سازی افکار عمومی نیز خواهند گفت و هر چه به انتخابات مجلس نزدیک‌تر شویم شاید بر عمق و گستره این امر افزوده شود که گوشه ای از آن را در تجمعات خیابانی که به‌نام معلمان در چند روز قبل جلوی مجلس رخ داد شاهد بودیم که برخی ها بدشان هم نمی آمد که تنش هایی در این تجمع بروز کند که با هوشیاری مردم اتفاق خاصی نیافتاد. در هر صورت یکی به میخ و یکی به نعل زدن استراتژی چند سال آینده آقایان خواهد بود!

رضا احمد زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها