أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۸۳۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۰۱ دی ۱۴۰۰
ارسلان برای المپیک به ۶۷ کیلوگرم برمی‌گردد؛
علی ارسلان هرچند در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ قصد دارد در ۷۲ کیلوگرم کشتی بگیرد، اما در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ که گزینشی المپیک نیز خواهد بود به وزن ۶۷ کیلوگرم بازمی‌گردد تا رویارویی‌اش با محمدرضا گرایی محتمل باشد.

به گزارش پایگاه 598، طی روزهای گذشته خبرگزاری تسنیم دوتابعیتی شدن علی ارسلان و حضور این کشتی‌گیر در تیم ملی صربستان را منتشر کرد.

این مدعی وزن 72 کیلوگرم که در فینال لیگ برتر فرنگی موفق به شکست محمدرضا مختاری ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی اسلو شد، بعد از این رقابت‌ها راهی بلگراد شد تا کارش را در صربستان آغاز کند.

اسلان که دوتابعیتی شده و مشکلی برای رفت و آمد به کشورمان ندارد، سال آینده نیز در وزن 72 کیلوگرم کشتی خواهد گرفت، اما تصمیم دارد که در مسابقات جهانی 2023 که اولین مرحله از گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس محسوب می‌شود، در وزن المپیکی 67 کیلوگرم روی تشک برود.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در این وزن در بازی‌های المپیک 2020 توکیو با محمدرضا گرایی صاحب نشان طلا شد. این فرنگی‌کار شیرازی همچنین در جهانی 2021 اسلو طلای المپیک را تکرار کرد.

با توجه به وضعیت بدنی محمدرضا گرایی، به نظر او تا المپیک پاریس در 67 کیلوگرم کشتی خواهد گرفت، از این رویارویی دو کشتی‌گیر ایران در جهانی 2023 و در ادامه آن، درصورت کسب سهمیه المپیک، در پاریس محتمل است.

پیش از این نیز دوتابعیتی شدن سامان طهماسبی سبب شد که دو قهرمان ایرانی در مسابقات جهانی در قالب دو تیم مجزا با هم رودررو شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها