يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۸۵۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۰۶ دی ۱۴۰۰
اعزام ۲ تیم ارزیاب به منطقه؛
زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۵ ریشتر در عمق ۱۵کیلومتری زمین استان هرمزگان ـ حوالی قلعه‌قاضی را لرزاند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی 5 ریشتر در عمق 15کیلومتری زمین استان هرمزگان ـ حوالی قلعه‌قاضی را لرزاند.

اعلام آماده‌باش هلال احمر در هرمزگان

‌مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حدود ساعت 11 امروز زلزله ای به قدرت 5 ریشتر در هرمزگان رخ داد‌، گفت: مرکز زلزله قلعه قاضی و عمق آن در 15 کیلومتری زمین ثبت شده است.

وی با بیان اینکه مراکز هلال احمر در آماده باش هستند و تاکنون گزارشی از خسارات ارائه نشده است، افزود: دو تیم ارزیاب به منطقه زلزله‌زده قله قاضی اعزام شده‌اند و تا کنون هیچ خسارتی اعلام نشده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه زلزله در بندر‌عباس هم احساس شده است، تصریح کرد: قبل از این زلزله 4 پیش لرزه داشتیم که باعث آمادگی مردم شده است.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

 بزرگی: 5
 محل وقوع: استان هرمزگان ـ حوالی قلعه‌قاضی
 تاریخ و زمان وقوع به‌وقت محلی: 1400/10/06 11:01:56
طول جغرافیایی: 56.27
عرض جغرافیایی: 27.58
عمق زمین‌لرزه: 15 کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:
30کیلومتری قلعه‌قاضی (هرمزگان)
36کیلومتری تخت (هرمزگان)
37کیلومتری فین (هرمزگان)
     
 نزدیکترین مراکز استان:
43کیلومتری بندرعباس
311 کیلومتری کرمان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها