کد خبر: ۴۹۹۱۸۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۱۶ دی ۱۴۰۰
ارز ترجیحی، میراث دولت روحانی برای دولت سیزدهم است که همچنان ادامه دارد و رانت خواران تلاش دارند تا به هر قیمتی، مانع از حذف آن شوند چراکه بزرگ شدن سفره مردم به مذاق دلالان خوش نمی آید.
 
 
به گزارش خبر24، از سال 1397 تا مهرماه امسال، دولت مجبور به تخصیص 600هزار میلیارد تومان ارز ترجیحی یا همان دلار 4200 تومانی بوده است و این میراثی از دولت روحانی برای دولت سیزدهم بوده که همچنان ادامه دارد.

این رانت که صرف ورود کالاهای لوکس به کشور شده و بسیاری از وابستگان به دولت قبل را به ثروت های کلان رسانده است، حالا زیر ذره بین دولت رئیسی قرار گرفته؛ هرچند رانت خواران تلاش دارند تا به هر قیمتی که شده مانع از حذف آن شوند.

دولت بنا دارد تا با حذف تدریجی این ارز و تخصیص رقم معادل آن به طبقات نابرخوردار، عدالت را بازگرداند و در مسیر اصلاح نظام یارانه ای قدم بردارد، اما رانت خواران با فرافکنی رسانه ای، حذف این فرصت دلالی از سفره خودشان و سرازیر شدن ثروت به جیب ملت را عامل تورم معرفی می کنند و مدام در شیپور دروغ فریاد می کشند و به دنبال انحراف افکار عمومی هستند.

در این شرایط مردم باید مراقب باشند که فریب این بازی های رسانه ای را نخورند و در برابر تبلیغات رانت خواران و دلالان، به دنبال واقعیت باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها