کد خبر: ۴۹۹۱۹۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۱۹ دی ۱۴۰۰
دولت سیزدهم تلاش دارد برای اصلاح نظام یارانه ای در کشور، به جای یارانه ارزی به دلالان، یارانه نقدی مردم را افزایش دهد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبر 24: دولت سیزدهم تلاش دارد برای اصلاح نظام یارانه ای در کشور، به جای یارانه ارزی به دلالان، یارانه نقدی مردم را افزایش دهد.
 
به گزارش خبر24، از دهه 1370 تاکنون، دولت های مختلف با استفاده از سیاست ارز چندنرخی، در عمل فضایی برای رانت خواری فراهم آورده اند. این دولتها به نزدیکان خود ارزی با نرخ پایین داده و در عمل به آنها کمک می کنند تا از رقبای خود پیش بیفتند.

اوج این رانت فروشی، در دولت حسن روحانی و با تخصیص میلیون ها دلار ارز 4200 تومانی رقم خورد. فاصله 6 برابری این ارز با بازار آزاد، به نزدیکان دولت فرصت داد تا سود کلانی به جیب بزنند.

حالا دولت رئیسی می خواهد این فرصت را از رانت خواران بگیرد و به جای توزیع دلارهای دولتی، به سمت سیاست یکسان سازی نرخ ارز و پایان رانت خواری دلاری برود. اتفاقی که یک جراحی بزرگ و البته مفید برای اقتصاد ایران است.

براین اساس با همه رانت‌ها و فسادهایی که سال‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی به چرخه اقتصادی ایران وارد آورد و فقط به نفع دلالان و واسطه ها بود، از این پس قرار است با اصلاح نظام یارانه ای در کشور، به جای یارانه ارزی به دلالان، یارانه نقدی به مردم، افزایش یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها