أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۹۲۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۱۹ دی ۱۴۰۰
این گل دیدنی و به یادماندنی و تحسین برانگیز؛
نورافکن برای به ثمر رساندن گل دوم سپاهان سه بازیکن فولاد خوزستان را جا گذاشت و شوتی زد که مواجهه با آن برای احسان مرادیان غافلگیرکننده بود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از “ورزش سه”، سپاهانی ها در فصل جدید رقابت های لیگ برتر اگرچه در پنج مسابقه شکست های عجیبی را تجربه کرده‌اند، اما چشم نوازترین بازی را در مقایسه با سایر تیم‌‌ها ارائه می‌‍کنند و در مصاف با فولادخوزستان هم همین نمایش را از شاگردان محرم نویدکیا شاهد بودیم؛ نمایشی که بخش قابل توجهی از آن طی هفته‌های اخیر به عملکرد دو مدافع چپ و راست تیم بستگی داشته و در مصاف با قرمزپوشان اهواز گرچه دانیال هم روز بدی را پشت سر نگذاشت، اما ستاره زمین امید نورافکن بود که پاس گل اول را برای سروش رفیعی ساخت و گل دوم را به تنهایی و به شکلی دیدنی وارد دروازه احسان مرادیان کرد.

 

طلایی پوشان اصفهانی که نیمه اول را با گل سروش رفیعی به رختکن رفته بودند، در نیمه دوم هم به حملات خود ادامه دادند و چند دقیقه پیش از آنکه در دقیقه 60 با ضربه پنالتی پاتوسی گل اول را دریافت کنند، با شوت مهارناپذیر امید نورافکن موفق به ثبت گل دوم مسابقه شده بودند. 


نورافکن برای به ثمر رساندن این گل پس از اینکه در میانه های زمین توپ را از سروش رفیعی دیگر بازیکن شاخص مسابقه دریافت کرد، با حرکتی انفرادی ابتدا سه بازیکن تیمِ سخت کوش جواد نکونام را پشت سر گذاشت و خودش را به محوطه جریمه فولاد خوزستان رساند تا فضای مناسبی برای شوتزنی داشته باشد و وقتی اقدام به شوت کرد، شاید کسی فکر نمی کرد ضربه او اینطور با قدرت به سمت دروازه و زیر طاق برود و گل دوم را ثبت کند، اما به طور دقیق همین اتفاقات رخ داد تا مدافع چپ سپاهان که پیشتر نیز تبحر خود را در زدن ضرباتی اینچنینی نشان داده بود و فصل گذشته نیز در دربی اصفهان ضربه‌ای مهلک را وارد دروازه تیم همشهری کرده بود، بار دیگر در نقش جهان این توانایی خود را به رخ بکشد و نقش مهمی در یکی از مهم‎‌ترین پیروزی‌های تیمش تا پایان هفته چهاردهم مسابقات داشته باشد.


این عملکرد امید نورافکن و فرمی که این روزها دارد، در شرایطی که فاصله‌ای تا اردوی بعدی تیم ملی در مسیر جام جهانی 2022 قطر نداریم، می‌تواند چشم انداز دلگرم کننده‌ای برای سرمربی تیم ملی باشد که انتخاب‌هایش طی دیدارهای اخیر تیم ملی نشان می‌دهد، هنوز به انتخاب نهایی خود در سمت چپ خط دفاعی برای بازی‌های حساس‌تر تیم ملی در آینده و احتمالا سه دیدار مرحله گروهی جام جهانی قطر نرسیده است.

نورافکن در مصاف با فولاد خوزستان طبق آماری که ثبت کرد، بهترین بازیکن زمین شد و توانست با ارسال یک پاس گل، ثبت یک گل، 4 شوت، 9 دریبل موفق و 4 تکل خود را به عنوان رقیب جدی برای وحید امیری در بازی‌های مهم تیم ملی در پست دفاع چپ مطرح کند تا بدین ترتیب سرمربی کروات تیم ملی هم بتواند بدون دغدغه از وحید امیری در پستی که توانایی‌هایش بیشتر متبلور می‌شود، یعنی وینگر چپ بهره ببرد؛ اتفاقی که در دیدار رفت برابر عراق که با برتری سه بر صفر تیم ملی فوتبال ایران همراه بود، شاهدش بودیم و شاید دوباره شاهد تکرارش در بازی برگشت باشیم که هفتم بهمن ماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

 

 

نورافکن در جریان مسابقه دو مرتبه دیگر هم حرکات تکنیکی و شوت مشابهی به سمت دروازه فولاد خوزستان داشت که یکی از این سه تلاش به ثمر نشست.

 

 

 

 

این لحظه ای است که شوت امید نورافکن بار دیگر احسان مرادیان را در وضعیتی قرار داد که نتوانست واکنش مناسبی داشته باشد و برای دومین مرتبه نظاره گر باز شدن دروازه‌اش شد.

گلی که امید نورافکن بدین شکل با شوتی سرکش وارد دروازه احسان مرادیان کرد، می‌تواند یکی از تحسین برانگیزترین، به یادماندنی‌ترین و خیره‌کننده‌ترین گل‌های دوران حرفه‌ای این بازیکن باشد.

 

 

نورافکن با ثبت 9 دریبل در جریان دیدار برابر فولاد خوزستان آمار بسیار قابل توجهی را از این حیث به خود اختصاص داد.

 

عکس‌ها از احمد قورچانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها