يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۳۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۰ دی ۱۴۰۰
اپلیکیشن‌های آمریکایی یک بار دیگر با سانسور گسترده محتواهای مرتبط با شهید سلیمانی، نشان دادند که شعار آزادی بیان در کشورهای آمریکایی و اروپایی فقط یک شعار مضحک است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبر24، دو سال قبل وقتی دونالد ترامپ در یک ترور وقیحانه، سردار سلیمانی را به شهادت رساند، حتی تندروهای آمریکایی هم نمی‌توانستند این واقعیت را کتمان کنند که این یک ترور واقعی بوده است.

تروریسم آمریکایی با کمک رسانه‌های وابسته، تلاش کرد این ترور را مشروع جلوه دهد، اما کارنامه میدانی سردار سلیمانی، چاره‌ای باقی نگذاشت که حتی متحدان ترامپ‌ هم لب به انتقاد از او گشوده و اعتراف کنند که ترور سردار سلیمانی، یک خطای استراتژیک است که جایگاه آمریکا در خاورمیانه را تضعیف می‌کند.

پس از ترور سردار سلیمانی، میلیونها نفر در تشییع پیکر او در نقاط مختلف منطقه شرکت کردند و چنان موجی علیه تروریست های آمریکایی به راه افتاد که رسانه های غربی به سرعت دست به دامان سانسور شدند تا اگر در خیابان ها قدرت محدود کردن علاقه‌مندان راه شهید سلیمانی را ندارند، لااقل در فضای مجازی اندیشه مقاومت را مسدود کنند‌.

اینستاگرام و فیسبوک، پیشگام این سانسور گسترده شدند. شبکه‌های اجتماعی مدعی آزادی بیان که بارها پیج‌های مدافع ترور، تحریم و شورش را مورد حمایت قرار داده و حتی داعشی ها را حاضر نبودند محدود کنند، ناگهان به بهانه مقابله با تروریسم، پیام‌های حاوی حمایت از حاج قاسم را سانسور کردند تا دُم خروس آزادی از زیر لوای شعارهای نخ‌نمای مردمی بودن بیرون بزند.

جالب اینجاست که رسانه‌های آمریکایی سانسور گسترده علیه سردار سلیمانی را درحالی رقم زدند که خبری از بخشنامه، ابلاغیه و فشار دولت آمریکا نبود و این نشان می‌داد این رسانه‌ها در عمل وابسته به نهادهای امنیتی آمریکا هستند و به‌رغم شعار استقلال از دولت، به طور خودخواسته فرمایشات و آمال و آرزوهای سیاستمداران آمریکایی را به گوش جان می‌شنوند و به آن عمل می‌کنند.

هراس این شبکه‌های اجتماعی از محبوبیت جریان مقاومت، تعبیر واضح این کلام رهبر انقلاب بود که چندی پس از ترور سردار سلیمانی فرمودند، آمریکایی‌ها از شهید سلیمانی، بیش از سردار سلیمانی وحشت دارند. دلیل این امر این است که شهادت سردار مقاومت، حالا روحیه او را در سرتاسر منطقه تکثیر کرده و امروز با همه سانسورهای صورت گرفته، نه یک حاج قاسم سلیمانی، که هزاران حاج قاسم، راه مقاومت را ادامه می‌دهند.

حامیان جریان مقاومت در منطقه، با هشتگ‌های قهرمان و اعتراض به فیسبوک و اینستاگرام، در فضای مجازی به مقابله با سانسور آمریکایی رفته‌اند تا دست چوبین سانسور را زیر لوای مخملین ادعای آزادی افشا کنند و پوچ بودن شعارهای آزادی گرایانه رسانه‌های ایالات متحده را برملا سازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها