أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۹۵۵۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۲۳ دی ۱۴۰۰
بختیاری:
کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه رسالت کمیته امداد توانمندسازی بر اساس سه رکن اشتغال، مسکن و خود اتکایی مددجویان است، گفت: کمیته امداد سال آینده ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، سید مرتضی بختیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به ماموریت و رسالت کمیته امداد اظهار داشت: کار کمیته امداد صرفاً جمع آوری صدقات و کمک به نیازمندان نیست زیرا این کار کوچک و ابتدایی کمیته امداد است و کار اصلی کمیته امداد توانمند کردن مددجویان است.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که در مرداد ماه سال 98 به صورت کتبی به کمیته امداد ابلاغ شد وظیفه توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان با رعایت تکریم و کرامت در صدر برنامه‌های کمیته امداد قرار گرفت و مأموریت کمیته از حوزه حمایت عبور کرده و به حوزه توانمند‌سازی وارد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به رکن‌های توانمندسازی اشاره کرد و گفت: توانمندسازی دارای سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ خود اتکایی و خودباوری است که این سه رکن در کنار هم می‌توانند سبب ایجاد توانمندسازی در بین مددجویان کمیته امداد باشند.

وی با اشاره به اینکه ماموریت کمیته امداد در حال حاضر این است که به جای ماهی دادن به مددجویان ماهی‌گیری بیاموزد گفت: کمیته امداد با توجه به 6 هزار نخبه که در سراسر کشور دارد باید زمینه کار و اشتغال آن‌ها را فراهم ‌آورد.

بختیاری به اشتغال خانگی مددجویان اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای کمیته امداد اشتغال خانگی است که بالغ بر 55 درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد بانوان هستند و کمیته امداد با حمایت از این بانوان و اشتغال‌زایی در خانه با مراقبت از فرزندان منبع درآمدی برای آن‌ها نیز ایجاد کرده است.

وی گفت: در استان زنجان یک هزار و 200 فرزند بی‌سرپرست وجود دارد که 23 هزار و 500 حامی در این استان وجود دارد که نشان دهنده حمایت همه‌ جانبه از این فرزندان توسط خیران است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به تسهیلات کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در سال 99 سهم اشتغال استان زنجان 4 هزار و 259 مورد بود که با توانمندی ایجاد شده به 4 هزار و 457 شغل با 105 میلیارد تومان رسیده است و در حال حاضر سهم اشتغال استان زنجان 5 هزار و 101 ‌با رقم 220 میلیارد تومان است.

وی به اشتغال مددجویان اشاره کرد و گفت: کارآفرینانی که 40 مددجو جذب کنند به ازای هر مددجو 100 میلیون تومان وام قرض الحسنه 4 درصد به آن‌ها تعلق خواهد گرفت و همچنین با ایجاد اشتغال خرد در روستاها و اشتغالزایی خانگی توانسته منبع درآمدی برای روستائیان ایجاد کند.

بختیاری به راهبری شغلی اشاره کرد و گفت: با این راهبری مددجویان تحصیل کرده می‌توانند جذب شرکت‌های دانش بنیان شوند که در استان زنجان در این زمینه اتفاقات خوب و قابل قبولی افتاده است.

وی افزود: طبق تصمیمات گرفته شده کمیته امداد موظف است که در سال آینده 500 هزار اشتغال ایجاد کند و امیدوارم این امر محقق شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها