يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۸۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۳۰ دی ۱۴۰۰
تحلیل دکتر تقوی نیا درباره نماز رئیسی در کاخ کرملین روسیه؛
نماز رئیسی در کاخ کرملین و پخش عمدی عکس آن از سوی مسئولان جمهوری اسلامی پیام شکست تفکری است که روزگاری بر اساس خداناباوری شکل گرفته بود .

به گزارش پایگاه 598، تقوی نیا در کانال تلگرامی خود نوشت: کاخ کرملین در چند قرن اخیر حاکمان روسی را در خود سکنی داده است.

این کاخ به مدت ۷۰ سال مرکز صدور ایدئولوژی کمونیستی (که اساس آن بر ماتریالیسم یا اصالت ماده بود) به شمار می رفت و به عبارت دیگر از نظر آنان طبیعت ماورایی نداشت و در نتیجه خدا نیز وجود خارجی ندارد .

نماز رئیسی در کاخ کرملین و پخش عمدی عکس آن از سوی مسئولان جمهوری اسلامی پیام شکست تفکری است که روزگاری بر اساس خداناباوری شکل گرفته بود.

البته این نکته را نیز باید یادآور شد که عمده جمعیت روسیه از مسیحیان ارتودوکس هستند ولی بیش از ۷۰ سال تحت سیطره نظام لنینیستی و دیکتاتوری پرولتاریا قرار داشتند.

نکته: پرولتاریا به معنی مردمان پربچه و کم بهره است که در ادبیات مارکسیستی به طبقات فرودست گفته می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها