أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۹۹۰۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۳۰ دی ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه 598، روزنامه کیهان در ستون گفت‌وشنود خود نوشت:

گفت: آقای زیباکلام توییت کرده و به وزیرخارجه توصیه کرده که سردر «نه شرقی نه غربی» وزارت خارجه را پایین بیاورد و برای حاج حسین به کیهان بفرستد تا در انبار کالای متروکه روزنامه کیهان نگه‌‌دارد!

گفتم: مگر تحلیل‌های آقای زیباکلام را با شتر از آمریکا برایش می‌آورند که آرزوی ۴۳ سال قبل غرب امپریالیسم و شرق کمونیسم را حالا مطرح می‌کند که کمونیسم فروپاشیده و به موزه تاریخ رفته است و روسیه کنونی نه تزاری است و نه مارکسیسم است بلکه یک کشور سکولار مثل بقیه کشورهاست؟

گفت:‌ مشکل آقایان این است که ایران مثل دولت قبلی و موردعلاقه زیباکلام حاضرنیست به آمریکا باج بدهد و به تعامل تجاری با کشورهای دیگر از جمله چین و روسیه روی آورده است.

گفتم: ایشان هنوز نمی‌داند که اولاً؛ شرق و غرب جغرافیایی با شرق و غرب سیاسی فرق می‌کند و ثانیاً؛ منظور از نه شرقی، نه غربی عدم وابستگی به شرق و غرب است و نه تعامل با آنها. ثالثاً؛ ما در زمان حضرت امام‌(ره) هم با شوروی مارکسیست روابط تجاری و سیاسی داشتیم و این روابط به معنای وابستگی نبود کمااینکه با کشورهایی مثل انگلیس و فرانسه و آلمان که غربی بودند هم رابطه بدون وابستگی داشتیم. رابعاً؛ حضرت امام در همان هنگام جواب غربگداهای امروز را داده و پته آنها را روی آب ‌انداخته و می‌فرمود؛ تفاله‌های داخلی آمریکا (دقیقاً با همین تعبیر) شوروی را مطرح می‌کنند که [جنایات آمریکا] فراموش شود.

گفت: این جماعت که وطن اصلی و همه‌چیزشون آمریکاست! اینجا چیکار می‌کنند؟

گفتم: از یارو پرسیدند چند تا بچه داری؟ پنج‌تا انگشتشو نشون داد و گفت؛ چهارتا! گفتند؛ پس چرا پنج تا انگشتتو نشون میدی؟‌! گفت؛ این انگشت کوچیکه بچه همسایه است، ولی هر روز خونه ماست!

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها