يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۹۲۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۳۰ دی ۱۴۰۰
قیمت‌ها شکست!
عملکرد نه چندان خوب ستاره‌های نامدار لیگ برتر، باعث کاهش ارزش این بازیکنان در نیم فصل نخست فوتبال باشگاهی ایران شده و بازیکنان جدیدی به صدر جدول ارزشمندترین فوتبالیست‌های شاغل در ایران صعود کرده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، در ابتدای فصل جاری و با کوچ ستاره‌های لیگ برتری، فهرست گران‌ترین بازیکنان ایران هم دستخوش تغییراتی شده بود. به جای بازیکنانی مانند شیخ دیاباته، مهدی قایدی، احمد نوراللهی و ... که از ارزشمندترین بازیکنان فصل گذشته لیگ برتر بودند، چهره های جدیدی دیده می‌شدند.

سایت ترانسفرمارکت (منبع ارزش‌گذاری و جمع آوری اطلاعات بازیکنان دنیای فوتبال) برای بیست و یکمین دوره لیگ برتر، مهدی ترابی را ارزشمندترین بازیکن ایران شناخته بود و بعد از او چهره‌ایی مانند ارسلان مطهری، آیاندا پاتوسی، سیامک نعمتی، مهدی عبدی، رشید مظاهری و ... دیده می‌شدند.

با این حال، با گذشت ۱۵ هفته از فصل جاری و رسیدن به میانه‌های راه، این فهرست دستخوش تغییراتی شده و اکثر بازیکنان به علت عملکرد نه چندان خوب خود، افت کرده‌اند!

مهدی ترابی که فصل را با ارزش یک میلیون یورو شروع کرده بود، بعد از نمایش‌های دور از انتظار و چند بازی نیمکت نشینی، حالا با ۸۰۰ هزار یورو به رتبه سوم ارزشمندترین بازیکنان تیمش سقوط کرده است. در ترکیب استقلال، ارسلان مطهری و رشید مظاهری از صدر فهرست به میانه‌های آن سقوط کرده‌اند و در عوض امیرحسین حسین‌زاده، وینگر ۲۱ ساله آبی‌ها در صدر قرار دارد.

اما نکته جالب، قرار گرفتن مهدی عبدی در صدر ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر ایران است. مهاجم ۲۳ ساله و جوان پرسپولیس که اکثر بازی‌های این فصل را از روی نیمکت شروع کرده، در حال حاضر ارزشمندترین بازیکن ایران است. این ارزش گذاری به علت شرایط سنی و آینده روشن این بازیکن انجام شده است و طبیعتا به این معنی نیست که او در حال حاضر بهترین بازیکن ایران است.

به طور کلی، با نمایش‌ها و عملکرد ستاره‌های این فصل، سایت ترانسفرمارکت هم در ارزش گذاری‌های خود، افت محسوس بازیکنان ایرانی را نشان داده است، به طوری که فقط ۸ بازیکن با ارزش بالای ۷۰۰ هزار یورو در لیگ برتر ایران دیده می‌شود!

در ادامه فهرست ۱۰ بازیکن ارزشمند فوتبال ایران را مشاهده می‌کنید:

۱‌- مهدی عبدی – ۹۰۰ هزار یورو

۲-‌ میلاد سرلک – ۹۰۰ هزار یورو

۳- امید نورافکن – ۸۵۰ هزار یورو

۴‌- مهدی ترابی – ۸۰۰ هزار یورو

۵-‌ سیامک نعمتی – ۸۰۰ هزار یورو

۶-‌ امیرحسین حسین زاده – ۷۵۰ هزار یورو

۷-‌ دانیال اسماعیلی فر – ۷۲۵ هزار یورو

۸-‌ مهدی مهدی پور – ۷۰۰ هزار یورو

۹-‌ آیاندا پاتوسی – ۶۵۰ هزار یورو

۹-‌ صالح حردانی - ۶۵۰ هزار یورو

۹-‌ ارسلان مطهری - ۶۵۰ هزار یورو

۹-‌ سیاوش یزدانی - ۶۵۰ هزار یورو

۹-‌ امید عالیشاه - ۶۵۰ هزار یورو

۹-‌ سعید آقایی - ۶۵۰ هزار یورو

۹-‌ سجاد شهباززاده - ۶۵۰ هزار یورو

۹-‌ یاسین سلمانی - ۶۵۰ هزار یورو

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها