کد خبر: ۴۹۹۹۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۳۰ دی ۱۴۰۰
کارشناس مسائل بین الملل گفت: با توجه به نفوذ تفکر غرب‌گرایی در کشور برخی افراد و جریان‌های سیاسی نسبت به گسترش و تعمیق روابط جمهوری اسلامی با شرق عالم مخالفت خود را با شیوه‌های مختلف ابراز می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598، سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به ابعاد سفر رئیس جمهور به کشور روسیه برخی مخالفت‌ها در داخل کشور با تعمیق روابط با کشورهای شرق، اظهار داشت: با توجه به فضای شرق‌هراسی در بخشی از منطقه غرب آسیا، به دلیل نفوذ غربگرایان، جمهوری اسلامی ایران نیز از این امر مستثنا نیست و با توجه به روابط طولانی و نفوذ تفکر غرب‌گرایی در کشور برخی افراد و جریان‌های سیاسی نسبت به گسترش و تعمیق روابط جمهوری اسلامی با شرق عالم مخالفت خود را با شیوه‌های مختلف ابراز می‌کنند.

وی افزود: البته قابل پیش‌بینی بود که در آستانه سفر ریاست محترم جمهور دولت سیزدهم به روسیه نیز این مسئله در داخل کشور تا حدودی گسترش یابد اما انتظاری که در این رابطه می‌رفت به شکل قابل انتظاری صورت نگرفت، بدین مفهوم که در مدت چندماه اخیر، غرب با رهبری آمریکا به شدت بر علیه منافع جمهوری اسلامی حرکت کرد و ضمن ابراز علاقه نسبت به گفت‌و‌گو با جمهوری اسلامی، تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران اعمال کرده است.

ناکامی غربگرایان در عملیات رسانه‌ای علیه سفر روسیه

صدرالحسینی ادامه داد: کشورهای اروپای غربی که طرف مذاکره کننده ما در وین هستند، از این امر مستثنا نیستند و علی‌رغم ظاهر قابل‌قبول که در حوزه رسانه‌ای به صورت شوآف‌گونه‌ای از خود نشان داده‌اند، اقداماتی را علیه ایران صورت داده‌اند که جریان غرب‌گرای داخلی نتوانسته‌ است به شکلی که مطلوبش است سفر رئیس‌جمهور به روسیه را آماج عملیات روانی و رسانه‌ای خود قرار دهد.

این کارشناس مسائل بین الملل ضمن تاکید بر اینکه واقع‌بینی برای حال و آینده جمهوری اسلامی این است که باید یک ارتباط متوازن با همه کشورها و به ویژه همسایگان و کشورهای مسلمان و غیر معاند داشته باشد و دولت سیزدهم در طول چهار ماه گذشته اقدامات موثری را در این زمینه صورت داده است، بیان داشت: در سفر روسیه تعمیق روابط اقتصادی، تجاری، بانکی و گسترش روابط فرهنگی و توریسم جزو موضوعات مهم است که در این سفر مورد توجه قرار می‌گیرد.

کشورهای تحریم‌شده توسط آمریکا می‌توانند یک اتحادیه قوی ایجاد کنند

وی ضمن تاکید بر اینکه کشورهای تحریم‌شده توسط آمریکا می‌توانند یک کنسرسیوم و اتحادیه قوی ایجاد کنند گفت: ستون اصلی این اتحادیه می تواند روسیه و ایران باشد تا موضوع ارتباط بین شمال و جنوب و کشورهای اوراسیا و قفقاز را به گونه‌ای در حوزه مسائل اقتصادی قرار دهند که تحریم‌های ظالمانه آمریکا نتواند تاثیر سابق خود را بر کشورهای در حال توسعه داشته باشد.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: تعمیق روابط با کشورهای همسایه به مفهوم گسترش اقتصاد و توسعه اقتصاد و افزایش تولید کیفی در داخل کشور به ویژه توسعه اقتصادی در استان‌های همجوار در آن کشورها است.

صدرالحسینی افزود: اگر با روسیه از طریق دریا در ارتباط هستیم، قطعاً گسترش روابط می‌تواند به مسائل دریانوردی، بندر و توسعه و رشد چرخه اقتصادی کشورها و استان‌های مرزی ما با این کشور تاثیرگذار باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که بخش عمده راه آهن «روسیه- آذربایجان- رشت» در کشورهای روسیه و آذربایجان به اتمام رسیده و اگر این تعمیق روابط رخ بدهد، حتما گسترش روابط اقتصادی بین ایران و آذربایجان و روسیه و اتصال این خط راه آهن می‌تواند یک شکوفایی اقتصادی برای کل کشور و استان‌های در مسیر خط آهن داشته باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت دعوت پوتین از رییس جمهور کشورمان برای سفر به روسیه تاکید کرد: این نکته مهمی است که وقتی یکی از کشورهایی که در نظام بین الملل و شورای امنیت سازمان ملل موقعیت ویژه‌ای دارد از رئیس جمهور همسایه دعوت می‌کند، نشان‌دهنده شناخت کافی از توانمندی‌های ملت ایران، جغرافیای ایران و اقتصاد ایران و توانمندی‌های مدیریتی رئیس جمهور کشورمان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها