يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۰۰۷۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
یک گروه حقوق بشری از زندانی شدن چندین روزنامه نگار و کارمند رسانه‌ای فلسطین از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، یک گروه حقوق بشری عرب روز شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۱۷ روزنامه نگار و کارمند رسانه‌ای فلسطینی را در زندان نگه داشته است.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» چاپ ترکیه، «کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران» در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۷ نفر از این بازداشت‌شدگان قبلاً محکوم شده‌اند، پنج نفر تحت بازداشت اداری و پنج نفر دیگر در انتظار صدور حکم هستند. سیاست بازداشت اداری به مقام‌های رژیم  اسرائیل اجازه می‌دهد تا مدت بازداشت یک زندانی را بدون اتهام یا محاکمه تمدید کنند.

این گروه حقوق بشری نسبت به تاخیر در صدور احکام علیه زندانیانی که چندین سال بدون اتهام در بازداشت بوده‌اند هشدار داد و این سیاست را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حقوق بشر» توصیف کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «رژیم اشغالگر، تروریسم دولتی را علیه رسانه‌های فلسطینی سازمان‌دهی کرده‌ و تلاش دارد جهت تضعیف مردم فلسطین رسانه‌های فلسطینی را خاموش کند.»

به گفته گروه‌های مرتبط با امور اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل، دستکم ۴۶۰۰ فلسطینی از جمله حدود ۵۰۰ زندانی اداری نگهداری می‌شوند.

در تحولی دیگر در این رابطه، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به اعمال تنبیهات جمعی علیه فلسطینی‌ها در روستاها و شهرهای کرانه باختری با هدف بهبود شرایط امنیتی برای شهرک‌نشینان صهیونیست اذعان کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، نظامیان صهیونیستی که در اطراف شهر رام‌الله دوره خود را می‌گذارنند، اعتراف کردند که ورودی‌ شهرها را می‌بندند و مانع از رفتن اهالی به سر کار در زمان مناسب می‌شوند. همچنین به مدارس یورش می‌برند تا اولیای دانش‌آموزان را مجبور کنند مانع از سنگ‌پراکنی فرزندانشان به سمت خودروهای نظامی صهیونیستی و نیز خودروهای شهرک‌نشینان شوند.

یکی از نظامیان صهیونیست که در نزدیکی شهر «دیر نظام» دوره خود را می‌گذارند، گفت: «ما در راستای به تعویق انداختن رفتن افراد بزرگسال به سر کارشان کار می‌کنیم و در تلاشیم که زندگی مردم را در آنجا سخت کنیم.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها