يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۱۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
کارت پایان خدمت با معافیت پزشکی به واسطه جراحی سال ۹۱؛
هافبک ملی‌پوش پرسپولیس تاکنون دو بار در کمیسیون پزشکی حضور یافته و مدارک و مستندات او از این ستاد مورد تایید قرار گرفته است.

وحید امیری و تاییدیه از دو کمیسیون پزشکی

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ورزش سه، در شرایطی که در این فصل ماجرای سربازی رفتن دو بازیکن استقلال داغ شده و طی روزهای اخیر مرادمند و سیاوش یزدانی به تیتر اصلی اخبار تبدیل شده‌اند، بحث مربوط به اشکال در کارت معافیت وحید امیری نیز به میان آمده است.

وحید امیری ستاره ملی‌پوش پرسپولیس که با کارت معافیت پزشکی طی سالیان اخیر کار را دنبال کرده است، به بحث طرفداران رقیب تبدیل شده و به نوع معافیت و حتی اشکال در آن هجمه زیادی وارد شده است و مدعی هستند که این بازیکن نیز باید موردبررسی بیشتر ستاد نیروی مسلح و نظام وظیفه قرار گرفته و صحت مدارک وی مورد بررسی قرار گیرد.

امیری که در سال 91 به دلیل مشکلی که داشت تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، بعد از آن با حضور در کمیسیون پزشکی موفق به دریافت کارت پایان خدمت شده بود. با این حال بعد از ماجرای مربوط به سرباز گیت که بعد از افشاگری داغ علی دایی شکل گرفته بود و منجر به ابطال کارت سربازی خیلی از بازیکنان مطرح آن دوره همانند حسین ماهینی، احسان حاج صفی، شجاع خلیل زاده، سروش رفیعی، قاسم حدادی‌فر، علی حمودی، آرش افشین و... شده بود، این بازیکن نیز با توجه به دریافت کارت معافیت به نظام وظیفه احضار شد. اما امیری بار دیگر با حضور در کمیسیون پزشکی مورد تایید نهایی قرار گرفت و کارت معافیت پایان خدمت وی مورد تایید قرار گرفت.

موضوعی که باعث شده تا این بازیکن طی فصول اخیر چه در دوره حضور در نفت تهران و چه بعد از آن تیم ملی و پرسپولیس، مدارکش در سازمان لیگ برتر نیز مورد تایید قرار گرفته و مشکلی از این بابت متوجه او نباشد.

مساله‌ای که البته این روزها مورد بحث هواداران طیف مخالف قرار گرفته است به اعتراف وحید امیری به عدم انجام خدمت سربازی در گفتگویی که با حضور در برنامه 90 در سال 93 داشت مربوط می‌شود. جبهه استقلال معتقد است که با توجه به اعتراف وحید امیری در این سال نسبت به عدم دریافت کارت پایان خدمت و معافیت، مطمئنا مشکلی در این زمینه وجود داشته است.

وحید امیری و تاییدیه از دو کمیسیون پزشکی

اما این مصاحبه که مربوط به سال 93 است مربوط به دورانی است که وی در حال تحصیل در مقطع ارشد در رشته حقوق بوده است. یکی از نزدیکان وحید امیری و همچنین یکی از افراد حاضر در فدراسیون فوتبال با اشاره به این موضوع به دو تاریخ مصاحبه و اعلام سرباز گیت بعد از مصاحبه علی دایی اشاره دارند که مربوط به سال 93 (مصاحبه امیری) و سال 94 (افشاگری علی دایی) است. امیری طی سال‌های 93 تا 95 موفق به دریافت کارت پایان خدمت با معافیت پزشکی به واسطه جراحی سال 91 خود شده بود و در ادامه نیز بعد از سرباز گیت لیگ برتر که منتهی به ابطال کارت پایان خدمت تعداد زیادی از بازیکنان شاغل شده بود، بار دیگر در کمیسیون حاضر شده که مدارک او البته برخلاف دیگران مورد تایید قرار گرفته است.

مساله‌ای که به واسطه آن موفق شده طی فصول اخیر چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی حضوری فعال داشته باشد و روز گذشته نیز بعد از هجمه‌هایی که وارد شد، روابط عمومی باشگاه پرسپولیس نیز به تایید مدارک وی پرداخت و بیانیه‌ای دراین راستا منتشر کرده بود: " وحید امیری از لحاظ خدمت سربازی مشکلی ندارد و کارت معافیت دارد. امیری هم این موضوع را بارها اعلام کرده است. برخی از افراد با مطرح کردن چنین بحث‌هایی به دنبال این هستند که حواس هواداران خود را پرت کنند. "

با این حال تلاش برای دریافت اطلاعاتی در زمینه نوع معافیت پزشکی وحید امیری تا این لحظه بی نتیجه بوده است و با توجه به قوانین مربوط به اطلاعات محرمانه پزشکی این مساله غیرممکن بود. با این حال احتمالا در نهایت وحید امیری در میان سوالات پرتعدادی که در این زمینه صورت گیرد، سکوت خود را در قبال نحوه معافیت بعد از انجام دو کمیسیون پزشکی مورد تایید، خواهد شکست.

هر چه که هست در نهایت مشخص شده که برخلاف اخباری که طی روزها و ساعات اخیر منتشر شده، وحید امیری نه مشمول خدمت است و نه کارت پایان خدمت وی بعد از دو کمیسیون مورد ایراد واقع شده است و پرسپولیس و این بازیکن ملی‌پوش مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها