يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۳۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه:
معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه گفت:افرادی که در موعد مقرر در مراکز وظیفه عمومی یا مراکز آموزش حضور پیدا نکنند به عنوان مشمول غایب محسوب می‌شوند و برای آنها عدم ادامه فعایت ورزشی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، حسن زاهدی معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه گفت: در خصوص این مشمولان و سایر افراد ضوابطی مشخص شده که از قانون گریزی جلوگیری شود. این نفرات بر اساس مقررات تا زمانی مجوز فعالیت ورزشی در تیم‌های ملی و لیگ برتر داشتند. آخرین تاریخی که برای این نفرات تعریف شده 1/12/1400 بوده است.

وی در خصوص اینکه استقلالی‌ها معتقدند یزدانی باید هشتم عام خدمت می‌شد گفت: بر اساس نظر کل ستاد کل تربیت بدنی یکی از این نفرات به نیروی درایی ارتش و دیگری به سپاه پاسداران باید اعزام می‌شدند. در واقع این نفرات باید در حال انجام وظیفه باشند. در حال حاضر هیچگونه اعلام حضوری از طرف این عزیزان نشده است. چون این اتفاق نیفتاده این نفرات غایب هستند.

معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه که با برنامه سلام صبح بخیر صحبت می‌کرد در خصوص عدم معرفی این 2 بازیکن به مراکز آموزشی تاکید کرد:افرادی که در موعد مقرر در مراکز وظیفه عمومی یا مراکز آموزش حضور پیدا نکنند به استناد ماده 58 قانون به عنوان مشمول قانون محسوب می‌شوند. برای این فرات غیبت، اضافه خدمت، ادامه تحصیل و عدم ادامه فعایت ورزشی در نظر گرفته می‌شود. با توجه به اینکه آنها غایب هستند از ادامه فعالیت ورزشی محروم هستند.

زاهدی در خصوص اینکه گفته می‌شود قرار بود مرادمند راهی ملوان شود گفت: نیرویی که از این عزیزان استفاده می‌کند خودش تشخیص می‌دهد که از این نفرات چگونه استفاده کند. ما خدمت باشگاه استقلال و نماینده این باشگاه(نصیری) در آبان ماه اطلاع دادیم تا نیم فصل اجازه حضور در استقلال را دارند. به همین دلیل برای آنها اول اسفند را در نظر گرفتیم. به مدیرعامل باشگاه هم اطلاع داده شد که اگر قرار است از نقل و انتقالات استفاده کنند در آینده به این فکر باشند تا دچار مشکل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی جوانان در 18 سالگی به سن مشمولیت می‌رسند. یعنی سیاوش یزدانی 12 سال قبل مشمول شده و در این مدت با استفاده از امتیازاتی که برای او در نظر گرفته شده فعالیت ورزش کرده است. حالا وقت ادای دین است اما عزیزان به دنبال قانون گریزی هستند و عملا لباس سربازی را به شکلی کوچک می‌شمارند. لباس سربازی برازنده تمام جوانان است.و البته من می‌دانم خود این عزیزان مقصر نیستند چون مشاوره‌های غلطی به این بازیکنان داده شده است.

وی افزود: در مورد سیاوش یزدانی باید بگویم به استناد ماده 3 آیین نامه اجرای قانون خدمت عمومی ابتدای هر مال شامل قانون مشمولیت است و اگر کسی می‌خواهد اعزام شود ابتدای ماه لحاظ می‌شود. دوستان می‌گویند هفتم یا هشتم ولی ما ملاکمان ابتدای ماه خواهد بود.

معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه در خصوص اینکه استقلالی‌ها معتقدند کارت معافیت وحید امیری دچار ایراد است گفت:سازمان وظیفه عمومی امین مردم است و اطلاعات شخصی مردم را به هیچ عنوان در اختیار کسی قرار نمی‌دهد. خواهشی که دارم این است به اطلاعات شخصی ورود نکنید.اگر کسی گزارشی دارد می‌تواند به سازمان وظیفه عمومی ارائه کند.

وی در خصوص اینکه معافیت امیری مربوط به سال 90 است یا خیر گفت: به هیچ عنوان این اطلاعات را در اختیار مردم قرار نمی‌دهیم. اگر لازم باشد گزارش لازم را به سازمان لیگ ارائه می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها