يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۶۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
دهمین روز جنگ اوکراین؛
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که درباره کریدورهای بشردوستانه و مسیرهای خروج غیرنظامیان با طرف اوکراینی توافق شده و مسیرهای بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان از ماریوپل و ولنوواخا باز می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، عملیات نظامی روسیه در اوکراین امروز شنبه وارد دهمین روز خود شد. روز گذشته سخنگوی کرملین در سخنانی با اشاره به عملیات نظامی روس‌ها در اوکراین گفت: پوتین در گفتگو با لوکاشنکو تأکید کرد عملیات نظامی طبق برنامه تعیین شده ادامه دارد و به صورت کامل اجرا خواهد شد. وی افزود: چشم انداز مذاکرات روسیه و اوکراین به واکنش کی‌یف به مواضع مسکو بستگی دارد. این مذاکرات باید در سکوت و به دور از هیاهوی رسانه‌ای انجام شود.

افزون بر این، منابع دیپلماتیک از نشست روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوضاع انسانی در اوکراین خبر می‌دهند. این در حالی است که همزمان، مخالفت ناتو با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین انتقاد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور را به دنبال داشت. وی در این خصوص گفت: من نمی‌توانم بفهمم چرا متحدان ما تصمیم اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را اتخاذ نمی‌کنند. در ادامه این گزارش، می‌توانید به‌روزرسانی اخبار تحولات در نهمین روز از اقدام نظامی روسیه در اوکراین را دنبال کنید:


۱۱:۵۴ معاون نخست وزیر اوکراین می‌گوید انتظار می‌رود بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ماریوپل تخلیه شوند


۱۱:۴۱ وزارت دفاع انگلیس: حملات هوایی و توپخانه‌ای روسیه به اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روزهای گذشته کمتر شده است


۱۰:۴۲ نیروهای روسی بیش از ۲۰۰۰ زیرساخت نظامی اوکراین را منهدم کردند

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه بیانیه‌ای را در خصوص آخرین تحولات مربوط به جنگ اوکراین صادر کرد. این وزارتخانه اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی نیروهای این کشور در اوکراین بیش از ۲۰۰۰ زیرساخت نظامی آن منهدم شده است.


۰۹:۵۸ توافق روسیه و اوکراین برای آتش‌بس‌های موقت

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که درباره کریدورهای بشردوستانه و مسیرهای خروج غیرنظامیان با طرف اوکراینی توافق شده است.

امروز، از ساعت ۱۰ صبح به وقت مسکو، تبادل آتش متوقف و مسیرهای بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان از ماریوپل و ولنوواخا باز می‌شود.


توافق روسیه و اوکراین برای آتش‌بس‌های موقت

 

۰۸:۵۱ فرانس پرس: شهر «ماریوپل» در محاصره کامل نیروهای روسیه است

فرانس پرس به نقل از شهردار «ماریوپل» از محاصره کامل این شهر بندری در شرق اوکراین خبر داد حال آنکه پیشتر، آب و برق شهر قطع شده و ذخایر غذایی هم رو به اتمام است. کنترل روسیه بر این شهر مهم می‌تواند به ایجاد کریدور زمینی میان کریمه و جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک منجر شود.


۰۸:۰۲ کاخ سفید: به دنبال کاهش واردات نفت روسیه هستیم

کاخ سفید اعلام کرد: به دنبال کاهش واردات نفت روسیه و در عین حال اطمینان از تأمین ذخایر جهانی هستیم. در این رابطه با کنگره در تماس می‌مانیم.


توافق روسیه و اوکراین برای آتش‌بس‌های موقت

 

۰۷:۵۷ سی ان ان پخش برنامه‌های خود را از روسیه متوقف کرد

سی ان ان پخش برنامه‌های خود را از روسیه متوقف کرد حال آنکه بی بی سی، سی بی سی کانادا و بلومبرگ هم به طور موقت و در پی تصویب قانون رسانه‌ای جدید روسیه، فعالیت‌های خود را در این کشور به حال تعلیق درآوردند.


۰۷:۳۵ سخنگوی وزارت دفاع اسلواکی اعلام کرد که این کشور قصد ندارد هواپیماهای خود را به اوکراین منتقل کند


۰۵:۳۰ آنتونی بلینکن: ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین به جنگ با روسیه منجر می‌شود

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تلاش غربی‌ها برای اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین به جنگ با روسیه منجر خواهد شد و واشنگتن نمی‌خواهد به این صورت عمل کند. آنتونی بلینکن در نشست وزرای خارجه ناتو گفت که ایالات متحده همچنان برای تشدید تحریم‌ها علیه مسکو و نیز راهکارهای دیپلماتیک با روسیه درباره حل و فصل بحران اوکراین آمادگی دارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود که واشنگتن در کاهش میزان نفت در بازار منفعت راهبردی ندارد اما اعمال تحریم علیه بخش انرژی روسیه را بعید نمی‌داند. آنتونی بلینکن همچنین از روسیه خواست تا عملیات نظامی در نزدیکی مراکز هسته‌ای اوکراین را متوقف نماید. وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که کاخ سفید از کنگره خواسته است تا با کمک ۱۰ میلیارد دلاری جهت حمایت از اوکراین موافقت کند.


توافق روسیه و اوکراین برای آتش‌بس‌های موقت

 

۰۴:۴۵ نماینده روسیه در شورای امنیت: خرابکاران اوکراینی مورد حمایت غرب هستند

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات جنگ اوکراین به ویژه حوادث مربوط به نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» نبنزیا ضمن تکذیب حمله راکتی نیروهای روسیه به این نیروگاه هسته‌ای گفت: نیروهای روسیه از دو نیروگاه چرنوبیل و زاپروژیا محافظت می‌کنند و در حال حاضر یک گروه کارشناس روس در دو نیروگاه چرنوبیل و زاپروژیا مستقر هستند. یک گروه خرابکار اوکراینی یک مرکز آموزشی را در نزدیک نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به آتش کشیدند.

وی افزود: شماری از اتباع کشورهای خارجی از جمله هند، ویتنام و اندونزی توسط ناسیونالیست‌های اوکراینی گروگان گرفته شده‌اند. ناسیونالیست‌های افراطی از رسیدن غیرنظامیان به کریدورهای امن جلوگیری کرده و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند اما روسیه برای تخلیه همه اتباع خارجی تلاش می‌کند.

نبنزیا تصریح کرد: ما علاقه مند به حفظ ایمنی هسته‌ای در اوکراین هستیم چرا که فاجعه چرنوبیل را تجربه کرده‌ایم. منافع ما اقتضا می‌کند نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین در امنیت باشند زیرا در صورت وقوع هر حادثه‌ای ما بیشترین آسیب را می‌بینیم. در حال حاضر برای امنیت ۶ نیروگاه هسته‌ای اوکراین هیچ تهدیدی وجود ندارد.

وی ادامه داد: نشست امروز شورای امنیت تلاش دیگری از سوی مقامات کی‌یف برای ایجاد هیستری مصنوعی در مورد اوکراین است. تبدیل اتفاقات دیروز به یک فاجعه هسته‌ای شما (حاضران در نشست شورای امنیت) را به محافظان افراطیون در اوکراین تبدیل می‌کند. این گروه‌های مسلح هستند که امنیت منطقه را تهدید می‌کنند و این گروه‌ها مورد حمایت کشورهای غربی هستند.‌

نماینده روسیه گفت: هدف ما جلوگیری از سو استفاده نیروهای تروریستی در اوکراین از اوضاع فعلی برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای است و خرابکارهای اوکراینی بود که یک مرکز آموزشی را در نزدیک نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به آتش کشیدند. ما پیامی در مورد کنترل خودروهای سازمان ملل توسط ناسیونالیست‌های افراطی دریافت کردیم و توضیحی برای آن می‌خواهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها