أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۴۱۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آینده، از خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور از روز جمعه و همچنین ورود سامانه بارشی جدیدی به کشور از روز شنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره وضعیت آب‌وهوایی کشور طی روزهای آینده، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در بخش‌هایی از استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، کرمان و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ در نواحی جنوب غرب، غرب، جنوب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و به تدریج بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود. شنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ با ورود سامانه بارشی دیگر، این شرایط برای نواحی شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود و در نواحی مرکز، شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی یکشنبه در نواحی شمال شرق، شرق، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز شرقی و دوشنبه در نواحی شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: امروز ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش ۶ تا ۸ درجه دما پیش‌بینی می‌شود. جمعه در مرکز، شرق، جنوب شرق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. این شرایط شنبه برای نواحی مرکز، شمال شرق و شرق و یکشنبه و دوشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده در جنوب و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. امروز دریای خزر و از جمعه تا دوشنبه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود. همچنین از بعدازظهر یکشنبه تا دوشنبه دریای خزر و نواحی مرکزی خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شوند.

وی درباره وضعیت آب و هوایی تهران نیز گفت: امروز ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ آسمان تهران قسمتی ابری از بعد از ظهر به تدریج ابری گاهی همراه با وزش باد شدید بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا به تدریج ۲۹ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. روز جمعه ۲۶ فروردین ماه نیز آسمان تهران نیمه ابری در بعد از ظهر ابری همراه با گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۷ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. روز شنبه ۲۷ فروردین ماه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید و در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها