يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۴۲۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
مدارس درپی ابتلا به کرونا تعطیل نشدند؛
وزیر آموزش و پرورش گفت: بعد از بازگشایی مدارس، هیچ مدرسه و کلاس درسی به خاطر کرونا تعطیل نشد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، یوسف نوری صبح پنجشنبه در صد و پنجاه و هفتمین شورای آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر شهدا اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری باید حکمرانی شایسته شکل بگیرد که بر این اساس باید به تعلیم و تربیت توجه جدی شود.

وی افزود: برای عدالت اجتماعی و حکمرانی باید آموزش صحیح مدنظر باشد و جمهوری اسلامی ایران همواره در این مسیر حرکت کرده و فقط با همکاری آحاد مردم با نظام تعلیم و تربیت این امر ادامه پیدا می‌کند که رخ داده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خیرین نزدیک ۵۰ درصد کلاس‌های درس ما را می‌سازند که یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است که از سال ۷۸ برابر با خود آموزش و پرورش ساخته است که نشان دهنده انگیزه خیرین است که یک اتفاق تربیتی است.

نقش گروه‌های جهادی در آموزش و پرورش

وی اضافه کرد: در مدرسه داری گروه‌های جهادی کارهای بسیار مهمی انجام دادند و امروز این موضوع ظهور پیدا کرده که این گروه‌ها امروز در حال انجام است و نشان دهنده عملکرد خوب این گروه است.

نوری تصریح کرد: حدود نیمی از مسافران نوروزی توسط آموزش و پرورش میزبانی شدند، همچنین آموزش حضوری که خیلی گفتند ممکن نیست انجام شد، از سویی باید توجه داشت که ارزش افزوده آموزش و پرورش از سایر وزارت‌ها بهتر است و برگشت سرمایه خوبی دارد.

وی در خصوص تعطیلی مدارس به دنبال شیوع کرونا ابراز داشت: آمریکا خودش سه هفته تعطیلی مدارس داشت، حتی سوئد آموزش حضوری خود را تعطیل نکرد، اما ما دو سال تعطیل بودیم و شاخص‌های آموزش ما با آموزش مجازی کاهش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری بودن مدارس به عنوان یک تکلیف شناخته شود، حتی در بحث سرویس مدارس باید آموزش و پرورش با وجود عدم مسئولیت ورود کند زیرا وضعیت دانش آموز به عهده ماست.

دسترسی محدود دانش آموزان به فضای مجازی با سیم کارت دانش آموزی

وی اضافه کرد: تا امروز در بحث بازگشایی مدارس مشکل جدی نداشتیم و مدرسه که هیچ، یک کلاس هم برای ابتلاء به بیماری کرونا تعطیل نشده است، همچنین بحث عقب ماندگی تحصیلی در هیئت دولت مطرح شد که کلاس‌های جبرانی تابستانی برگزار شود.

نوری با اشاره به اینکه دسترسی دانش آموزان به فضای مجازی با سیم کارت دانش آموزی محدود می‌شود، افزود: در دنیا خط‌های همراه نوجوانان یک الزام است و باید فضای وب نوجوانان محدود شود، اما این گفتمان رایج نشده است و باید رایج شود و وضعیت فعلی بر خلاف صیانت حقوق کودکان است و در این راستا با وزارت اطلاعات هماهنگی انجام شده است.

وی ابراز داشت: وضعیت فعلی ما در نیروی انسانی خوب نیست، ما برای حکمرانی تربیتی نیاز به معلم داریم، معلمی که آماده و لایق باشد و وقتی این معلم نباشد حرف زدن از پیشرفت کشور همه شعار است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال تقریباً بخشی از نیروی انسانی تأمین می‌شود و به زودی با جذب ۱۰۰ هزار نفر از آزمون استخدامی بخشی از مشکلات معلمان حل می‌شود که تعدادی از آنها به اصفهان بیایند.

وی اظهار داشت: ارقامی از منابع مختلف برای تکمیل پروژه‌های خیرساز جذب شده که به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود و بخشی از مشکلات این بخش حل خواهد شد اما قول حل همه این مشکلات را نمی‌دهیم.

دو مدرسه دانش بنیان در اصفهان ساخته شود

نوری اضافه کرد: اجازه فروش شش هزار میلیارد از املاک آموزش و پرورش صادر شد که بخشی از آن سهم اصفهان است، همچنین جای تشکر دارد که مجلس شورای اسلامی توجه ویژه به آموزش و پرورش دارد.

وی تاکید کرد: رتبه بندی معلمان آغاز شده اما رسانه‌ها در این راستا همکاری نمی‌کنند، البته در سال آینده این رقم در سال آینده افزایش خواهد یافت و رتبه بندی به نحو بهتری انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص شعار سال ۱۴۰۱ گفت: اصفهان به عنوان شهر جهانی خلاق شناخته می‌شود که نشان می‌دهد این شهر ظرفیت تبدیل شدن به شهر دانش بنیان را دارد، که اگر این شرکت‌های دانش بنیان توسعه یابند می‌توانند به کمک مدارس بیایند و همچنین باید در سال آینده دو مدرسه دانش بنیان ایجاد شود و پژوهشگاه‌ها به مرکز دانش بنیان تبدیل شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها