کد خبر: ۵۰۴۸۰۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بلینکن بدون ارائه شواهد؛
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که مدت زمانی که ایران برای دستیابی به مواد مورد نیاز برای ساخت زرادخانه هسته ای نیاز دارد به چند هفته کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از راشاتودی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا در روز پنجشنبه اذعان کرد که ایران با وجود اعمال فشار حداکثری ایالات متحده، به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

وی بدون اشاره به خروج یک جانبه واشنگتن از توافق برجام، گفت: در حالی که ایران پیش از این به بیش از یک سال برای دستیابی به مواد مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته ای نیاز داشت، این مدت از زمان خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به چند هفته کاهش یافته است.

بلینکن پیشتر نیز در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در روز سه شنبه اعلام کرده بود: همچنان معتقدیم بازگشت به پایبندی به توافق هسته ای (با ایران) بهترین روش برای رسیدگی به چالش برنامه هسته ای تهران و اطمینان از عدم دستیابی این کشور به سلاح هسته ای است.

وی اذعان کرده بود که تصمیم برای خروج از برجام و فشار حداکثری بر ایران، نتایج لازم را به دنبال نداشت.

این اظهارات در حالی مطرح می شوند که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به تعهدات هسته ای اش ذیل توافق برجام را تایید کرده بود و این دولت واشنگتن بود که با خروج یک جانبه از توافق یادشده و اعمال تحریم های بی شمار، تعهدات خود را زیر پا گذاشت.

اکنون دولت فعلی آمریکا نیز با ژست و ادعای بازگشت به توافق مذکور، عملاً در مسیر دولت پیشین گام بر می دارد. مذاکرات ایران و اعضای ۱+۴ به علت زیاده‌خواهی و طرح خواسته‌های جدید از سوی آمریکا در چند هفته گذشته تقریباً متوقف شده است و فرجام احیای توافق هسته‌ای دچار ابهام شده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید دارند که در صورت عدم زیاده خواهی آمریکا و پای بندی واشنگتن برای بازگشت به تعهداتش در چارچوب توافق هسته‌ای، امکان دست یابی به توافق وجود خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها