أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۴۹۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: خوشبختانه در سال جاری با اقدام انقلابی مجلس شورای اسلامی بودجه بهزیستی حدود ۴۷ درصد افزایش یافته که هدیه‌ای به جامعه هدف این نهاد یعنی معلولین، زنان سرپرست خانوار و اقشار آسیب‌پذیر به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الله عبدالملکی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال کمال حسین‌پور در خصوص عملکرد سازمان بهزیستی بیان کرد: یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های جدی ما در حوزه بهزیستی است، چرا که مخاطبین این سازمان ضعیف‌ترین و مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند، زمانی که آقای حسین‌پور در خصوص بهزیستی دغدغه خود را اعلام کردند دی‌ماه سال گذشته بود و ما کار را تازه شروع کرده بودیم و بودجه مربوط به بهزیستی نیز بسته شده بود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی نیز به شدت هزینه‌محور است و برای ارائه خدمات به معلولین و سالمندان نیازمند منابع مالی هستیم. از آنجا که بودجه نبود ما نمی‌توانستیم کار اساسی انجام دهیم، اما ما از مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنیم چرا که در یک اقدام انقلابی بودجه بهزیستی در سال جاری حدود ۴۷ درصد افزایش داشته است و این یک هدیه به مخاطبان این سازمان به ویژه معلولین، زنان سرپرست خانوار و اقشار آسیب‌پذیر است. با افزایش این منابع مالی قطعا ما می‌توانیم خدمات بهتری را ارائه داده و گام‌های بلندتری را در این زمینه برداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار کرد: قانون حمایت از افراد دارای معلولیت یکی از اساسی‌ترین قوانین سازمان بهزیستی است که برای اجرای آن نیازمند حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم. خوشبختانه با بودجه پیش‌بینی شده می‌توانیم در اجرای این قانون گام خوبی برداریم. همانطور که نماینده سوال کننده تاکید داشت باید دید که آیا بهزیستی توانسته در به‌زیستن افراد جامعه موثر واقع شود یا خیر؟ بنده تاکید می‌کنم اگر قانون حمایت از افراد دارای معلولیت به درستی اجرا شود می‌توان خیلی بهتر از جامعه هدف حمایت کرد.

وی ادامه داد: در بحث آسیب‌های اجتماعی کارهای اساسی صورت گرفته و ما ارزیابی از عملکرد دستگاه‌های مختلف اجرایی در این زمینه داشته‌ایم. افزایش بودجه بهزیستی قطعا در ارتقاء عملکرد موثر خواهد بود و در سال جاری ما می‌توانیم خدمات موثرتری در این حوزه داشته باشیم. اعتبارات مربوط به حوزه اورژانس اجتماعی و گروه‌های آسیب‌پذیر افزایش یافته‌اند. بودجه لازم برای حمایت از فرزندانی که قصد دارند از بهزیستی جدا شده و بر روی پای خود بایستند نیز افزایش داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اشتغال یکی از کلیدی‌ترین مسائل برای حل مشکلات جامعه به شمار می‌رود. اگر ما بتوانیم اشتغال را حل کنیم خیلی از مسائل جامعه حل خواهد شد. خوشبختانه تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغالزایی نیز افزایش داشته است. ان‌شاءالله بتوانیم بستر خوبی را برای اشتغالزایی فراهم کرده و بنده اگر اجازه دهید هر سه ماه یکبار یک گزارش عملیاتی به تفکیک هر استان در زمینه‌ی اشتغالزایی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهم کرد.

عبدالملکی در ادامه اظهار کرد: یکی از درخواست‌های جامعه معلولان، بیمه حوادث بود از آنجایی که معلولان نمی‌توانند شناخت دقیقی از محیط خود داشته باشند و ممکن است دچار حوادث شوند ما بیمه حوادث برای افراد دارای معلولیت را ایجاد کرده و این موضوع را دنبال می‌کنیم. بنده این نوید را می‌دهم که امسال سال خوبی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی خواهد بود و با افزایش اعتبارات این سازمان می‌توانیم گام‌های خوبی در این حوزه برداریم. در سیاست‌های کلی تامین اجتماعی نیز به این گروه توجه شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها