يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۵۱۸۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
در روزهای اخیر و پس از زمزمه های حذف ارز ترجیحی برخی کالاها و اقلام اساسی، به گفته مسئولان قیمت نان تغییری نداشته و برخی از نانوایی ها خودسرانه قیمت را افزایش دادند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، در روزهای اخیر و پس از زمزمه‌های حذف ارز ترجیحی برخی کالاها و اقلام اساسی، به گفته مسئولان قیمت نان تغییری نداشته و برخی از نانوایی‌ها خودسرانه قیمت را افزایش دادند.

اگرچه بهادری جهرمی سخنگوی دولت می‌گوید به هیچ‌وجه قیمت نان برای مردم تا پایان سال تغییر نمی‌کند و رئیس‌جمهور اجازه گران شدن نان را نمی‌دهد، اما در برخی از نانوایی‌ها قیمت نان در چند روز اخیر افزایش یافته است.

همچنین اصغر پابرجا رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنگکی درباره گران‌فروشی نان در تهران گفت: قیمت آرد نانوایی هنوز تغییری نداشته است و باید نان سنگک معمولی بین دو تا سه هزار تومان به دست مشتری برسد و هرگونه افزایش قیمتی بیش از این گران‌فروشی محسوب می‌شود مگر اینکه مشتری بخواهد نان سنگک سفارشی دریافت کند که قیمت آن نیز با آنچه برخی متخلفان انجام می‌دهند همخوانی ندارد.

وی اعلام کرد: اما طی سال‌های اخیر با افزایش نرخ تورم، هزینه‌های تولید این کالا نیز افزایش یافته به طوری که دستمزد کارگری، مواد اولیه، کرایه حمل و نقل آرد و اجاره مکان‌های هزینه سرباری جدا از دیگر هزینه‌های تولید برای واحدهای نانوایی افزایش چشمگیری داشته است، اما با این وجود به تمامی واحدهای نانوایی ابلاغ شده تا تعیین نرخ جدید از سوی دولت افزایشی در نرخ نان صورت نگیرد.

به گفته وی، قرار است طبق دستورالعمل دولت یارانه و یارانه نان به دست مردم برسد و قیمت نان برای مصرف‌کنندگان افزایشی نداشته باشد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای نانوایی سنگکی مراتب را به اتحادیه مذکور با سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا با گران‌فروشان برخورد جدی صورت گیرد.

گرانفروشی نان را به تعزیرات اطلاع دهید

علاوه بر این سامانه ۱۳۵ تعزیرات هم مرجعی برای رسیدگی به شکایات از جمله گران‌فروشی ها است. شهروندان برای دسترسی به این سامانه می‌توانند تمام مراحل گران‌فروشی اصناف و نانوایی‌ها را به تعزیرات به صورت غیر حضوری اعلام کنند.

طبق گفته مسئولان قیمت نان‌های سنتی نباید تغییر کند چرا که سه نوع آرد سبوس ۲۸ درصد ۱۶ هزار و ۹۰۰، آرد با سبوس ۱۸ درصد به قیمت ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان است که اکثر نانوایی‌ها از این آرد استفاده می‌کنند و سبوس ۲۲ درصد نیز ۱۶ هزار تومان است. این قیمت‌ها در سایت سازمان حمایت از مصرف کنندگان درج شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها