يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۵۸۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
وزیر انرژی عربستان روز دوشنبه اعلام کرد که ریاض از تهران به صورت رسمی برای گفت وگو در مورد میدان گازی مشترک (آرش) دعوت به عمل آورده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از شبکه خبری العربیه، عبدالعزیز بن سلمان روز دوشنبه ضمن تاکید بر این مطلب ادامه داد که منافع مشترک در منابع موجود در میادین گازی آنجا وجود دارد.

در حالی که میدان گازی آرش میان ایران، کویت و عربستان مشترک است، کابینه سعودی اواخر فروردین ماه بر حق ریاض و کویت در بهره برداری از منابع طبیعی زیرزمینی در خلیج فارس و ادامه کار برای توسعه و بهره برداری از این میدان طبق توافق دوکشور تاکید کرد.

پیش از این عربستان و کویت، دیگر کشورهای سهیم در این میدان گازی توافقی را برای توسعه این میدان گازی امضا کردند که به موجب آن شرکت نفت کویت و شرکت آرامکو اقدامات لازم برای توسعه این میدان گازی و استخراج آن را انجام می‌دهند.

میدان نفتی و گازی آرش یکی از میادین توسعه نیافته استراتژیک ایران است که مشترک با ناحیه بی طرف بین کویت و عربستان است. امتداد ساختمان میدان آرش در آب‌های ایران و ناحیه بی طرف بین کویت و عربستان، به میدان الدوره کویت می‌رسد که از سال ١٩٧۵ در حال بهره‌برداری است.

ذخیره گاز این میدان که در أواخر دهۀ ۱۹۶۰ کشف شد، حدود ۲۲۰ میلیارد متر مکعب برآورد شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها