أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۶۲۳۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
رئیس آژانس فضایی روسیه از تولید ۵۰ موشک جدید هسته‌ای خبر داد که ناتو آن‌ها را شیطان ۲ و نوعی تهدید هسته‌ای علیه غرب توصیف کرده است.

به گزارش پایگاه 598، دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی دولتی روسیه (روسکوسموس) از تولید ۵۰ موشک بالستیک قاره‌پیمای Sarmat-۲ با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خبر داد و اعلام کرد که ائتلاف ناتو این موشک‌ها را شیطان ۲ توصیف کرده است.

رئیس آژانس فضایی روسیه در توییتی با بیان این‌که این موشک‌ها به ارتفاع یک ساختمان ۱۴ طبقه هستند، اعلام کرد مراحل آماده‌سازی موشک‌های «سارمات» به زودی پایان خواهد یافت.

این در حالی است که چندی پیش «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه از گسترش و آزمایش نسل جدیدی از موشک‌های مافوق صوت در این کشور خبر داد.

رئیس آژانس فضایی دولتی روسیه گفت: «پیشنهاد می‌کنم متجاوزان مؤدبانه‌تر با ما گفت‌وگو کنند.»

رئیس آژانس فضایی روسیه با انتشار تصاویر آزمایش این موشک تأکید کرد «سارمات ۲» بی‌شک قوی‌ترین موشک هسته‌ای جهان خواهد بود.

در این تصاویر حفره‌ای به عمق ۸ متر و قطر ۲۰ متر نشان داده شده که بر اثر آزمایش موشک سارمات ۲ در محدوده منطقه آزمایش موشکی «کورا» در منطقه «کامچاتکا» در روسیه ایجاد شده است.

دیمیتری روگوزین همچنین چندی پیش اعلام کرد که روسیه قصد دارد اولین واحد نظامی مجهز به موشک‌های بالستیک «سارمات» (Sarmat) با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را حداکثر تا پاییز سال جاری مستقر کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها