يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۲۸۷
زمان انتشار: ۰۸:۴۴     ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
فرمانده سپاه مطرح کرد؛
سردار سلامی گفت: گاهی ممکن است فکر کنید بیان خاطرات و توفیق حماسه‌ها تظاهر است! خیر. این گونه نیست. بلکه باید این فرهنگ منتقل شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش «قهرمانان خط شکن» با هدف تجلیل از فرماندهان گردان‌های رزمی دفاع مقدس که عصر روز سه‌شنبه سوم خردادماه در تالار خلیج فارس باغ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ یکی از با شکوه‌ترین لحظات تاریخ اسلام و ایران است و فرزندان مادران مجاهدی که در راه خدا توانستند غلبه خون بر شمشیر و غلبه اسلام بر کفر را در عرصه دفاع به اثبات برسانند.

وی افزود: در آن برهه از زمان یکی از آرزوی بزرگ ملت ایران در یک حماسه جاودان محقق شد و آزادی خرمشهر در حالی صورت گرفت که ماه‌ها در اسارت دشمن بود و رزمندگان با این فتح بزرگ نشان دادند که ایران به برکت مردان و زنان مؤمنش رنگ اشغال و شکست را هرگز نخواهد گرفت.

سردار سلامی گفت: لحظه فتح خرمشهر برای همه ما بسیار دل‌انگیز، خاطره‌ساز و فراموش نشدنی است. مخصوصاً اینکه در جمع نورانی خانواده شهیدان هستیم که چشم چراغ این مملکت هستند.

وی ادامه داد: مادرانی که همانند حضرت زینب (س) بر مصیبت عزیزانشان پایداری کردند. همسران و مادرانی که آرزوهایشان را بدرقه کردند تا جوانان و عزیزانشان به آرزویشان که همان فیض عظیم شهادت بود، دست یابند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: از آن لحظه‌ای که این عزیزان شهید شدند تا ابد آنچه به نام عزت، کرامت، بزرگی، آرامش و آسایش برای مردم و ملت ما است، مدیون آن قطرات مطهر خون پاکی است که در دفاع از ملت اسلامی به زمین انداخته شد.

وی گفت: ملت مدیون آن سرو نازنین و با سعادتی است که در میدان رزم در مقابل دشمن دین، دشمن بشریت، دشمن اسلام و دشمن ایران مردانه با شکوه همانند شیر بیشه سینه سپر بلای این ملت کرد.

سردار سلامی گفت: شهدا مردانه، جانانه و ابوالفضل وار همانند علی اکبر امام حسین (ع) و حضرت قاسم جنگیدند و به شهادت رسیدند تا ما زنده بمانیم.

وی ادامه داد: انسان‌هایی که قلب‌هایشان محکم و مستحکم است و روح غیرت و جوانمردی در وجودشان موج می‌زند. این فرماندهان رشید دفاع اسلام خطوط دشمن را می‌شکستند، در حالی که دستهای شأن خالی اما گام‌هایشان سرشار از ایمان بود. اینها مردهای خطوط مقدم نبرد هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انسان‌هایی که شکوه ایران را معنا کردند، عظمت ایمان را روی زمین تکثیر کردند. آنها مفسران حقیقی آیات جهاد بودند. از هیچ دشمنی نترسیدند نلرزیدند و مقهور نشدند. بلکه هر چه به هدف نزدیک تر می‌شدند آرام تر، شاداب‌تر و مسرورتر بودند.

وی افزود: نبرد همچنان ادامه دارد و جنگ برای نابودی یک کشور، ناپدید کردن یک کشور و برای به اسارت بردن صورت می‌گیرد. گاهی از طریق تلویزیون می‌بینیم شهرهایی که به اسارت رفته‌اند، کودکانی که یتیم شدند و مادرانی که بی‌فرزند شدند. این سرنوشت کسانی است که با ثبات قدم تا آخر ایستادگی نکردند.

سردار سلامی گفت: در حالی که امروز شهرهای ما سرشار از آرامش و پیشرفت است. شما تاریخ چهار دهه از انقلاب را نگاه کنید، این دوران سرشار از کسب افتخارات است.

وی افزود: در گذشته افسانه شاهنامه برای کودکان و نوجوانان خوانده می‌شد، ادامه داد: امروز آنقدر داستان‌های واقعی شبیه اسطوره‌های جاودان داریم چه آنهایی که رفتند و چه آنهایی که ماندند. شما فرماندهان خط شکن ماندگار نسلی هستید که شاهنامه حقیقت این ملت را با زیباترین اشعار حماسی سرودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز به فضل الهی فرماندهان مقتدر و با ایمان داریم امثال سرداران چون علی فضلی، اسماعیل کوثری، مرتضی قربانی، شریعتی، شکارچی، نجات، رودکی، کارگر که رهرو راه شهید همت، باکری، کاظمی، خرازی، شوشتری، همدانی، زین الدین، صیاد شیرازی، دوران، آبشناسان، بابایی، ستاری هستند. کاروان عظیم از ستارگان پرفروغی که افتخار امت اسلام و ملت ایران هستند.

وی گفت: امروز نیز ۲ شهید از ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیروز نیز یک شهید از سپاه، شهید حسن صیاد خدایی به لقای الهی پیوستند و این راه همچنان ادامه دارد. چون حیات ملتی همانند ایران که می‌خواهد مسیر عزت و کرامت را بپیماید، راهی جز طی کردن مسیر جهاد و شهادت ندارد.

سردار سلامی گفت: شما رزمندگان اسلام دل امام را شاد کردید، دل یک ملت را شاد کردید. وقتی ملتی چنین انسان‌هایی دارد، خاطر جمع دارد که امام تنها نمی‌ماند. شما عزت و کرامت را به ذائقه مردم چشاندید. بنابراین این همه زیبایی‌ها را در سینه‌هایتان حبس نکنید.

وی افزود: گاهی ممکن است فکر کنید بیان خاطرات و توفیق حماسه‌ها تظاهر است! خیر این گونه نیست. بلکه باید این فرهنگ منتقل شود. بیان این حماسه‌ها و جاری کردن آن حقایق عاشورا بود که در روح جوانان ما جای گرفت و آنها را عاشورایی کرد. اگر پیام عاشورا نبود، ما در دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اجازه ندهید این حماسه‌ها در سینه‌هایتان بماند. جوانان ما نیازمند حقایق آن دورانی هستند که دیگر تکرار نمی‌شود. با بیان حقایق‌ها ایمان جوانان را بسازید. چرا که بیان حقایق ایمان جوانان را قوی می‌کند.

وی ادامه داد: در این شرایطی که دشمن تلاش می‌کند، جوانان ما را از آن تاریخ با شکوه جدا کند، باید حماسه‌های دفاع مقدس گفته شود. این یک سرمایه است که توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس دنبال می‌شود. چرا که دفاع میراث یک ملت است و شکوه تمام و فراموش نمی‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها