يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۳۷۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
سرمربی لیورپول در مصاحبه با یوفا اذعان کرد که برای تیمش ماموریتی انتقامی در پاریس درنظر نگرفته است.

یورگن کلوپ که در سال 2015 از بوروسیا دورتموند به لیورپول پیوست، یک دوره‌ هیجان انگیز را در تیم قرمز پوش بندر مرسی ساید پشت سر گذاشته است. در طی این دوره لیورپول قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2018/19 شد و سپس آنها موفق شدند بعد از مدت ها قهرمان لیگ انگلیس شوند. حال آنها در موقعیتی هستند که می‌توانند جام مهم دیگری را فتح کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از سایت رسمی یوفا در حالی که قرمزها برای رویارویی با رئال مادرید آماده می‌شوند، یورگن کلوپ، مربی 54 ساله آلمانی این تیم، به تجارب متفاوت خود در فینال‌های بزرگ اشاره می‌کند و درمورد اینکه مهم‌ترین مسائل و امور زندگی کدام ها هستند، نظر می‌دهد. او در این مصاحبه گفت؛

باخت لیورپول در فینال 2018 مقابل رئال مادرید

اول از همه، آنها باشگاه و تیمی در کلاس جهانی هستند و می دانند چگونه در مسابقات فوتبال به پیروزی برسند. هسته‌ اصلی تیم هایی که در سال 2018 با هم دیدار کردند، به خصوص خط هافبک هر دو تیم، حفظ شده و بدون تغییر مانده است. خیلی چیزها هنوز مثل قبل هستند. با این حال خط دفاعی آنها بسیار تغییر کرده است. در خط حمله، کریستیانو رونالدو دیگر حضور ندارد، درست است؛ اما کریم بنزما هنوز هم هست؛ در کنار او جوانان برزیلی‌ای همچون وینیسیوس جونیور و رودریگو حضور دارند. بنابراین آنها [هنوز هم] تیمی درجه یک و در کلاس جهانی هستند. رئال مادرید تیمی فوق‌العاده با تجربه است. آنها می‌دانند چگونه [به راحتی] به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسند. ما متوجه این موضوع در سال 2018 شدیم. در آن زمان احساس می‌کردیم تیم مقابل یک مزیت بزرگی نسبت به ما دارد. البته از آن موقع تاکنون ما تجربه‌های زیادی به دست آورده ایم. ما در مقابل تیمی بازی خواهیم کرد که اکثر بازیکنانش تجربه 3 یا 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه خودشان دارند.

این که قبلاً در فینال مقابل هم به میدان رفته ‌ایم، خوب است. بعد از اینکه در فینال 2019 مقابل تاتنهام پیروز شدیم، گفتم: پیش از این در تمام فینال‌هایی که تیم‌های من بازی کرده بودند، فوتبال بهتری ارائه می‌دادیم اما شکست می‌خوردیم. بنابراین، ما باید یاد بگیریم که در فینال ها برنده شویم و نهایتا بعد از آن در چند فینال توانستیم پیروز از زمین خارج شویم. نه در فینال‌های لیگ قهرمانان، بلکه چند فینال دیگر را بردیم. ما با تجربه تر شدیم و این مسئله شاید امری مثبت باشد. من به انتقام اعتقادی ندارم؛ ما به انگیزه‌ اتفاقی که در سال 2018 افتاد، نمی‌خواهیم در فینال‌ لیگ قهرمانان اروپا پیروز شویم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌هرچند می‌دانم صلاح می‌خواهد آن فینال را جبران کند؛ البته من با او هم نظرم.


تقابل پیش روی لیورپول و رئال مادرید

فرض کنید با یک دیدگاه انتقامی لیورپول مقابل رئال مادرید بازی کرد و باخت. چه واکنشی به این مسئله نشان خواهید داد؟ قسمت جالب این ماجرا این است که ما در فینال سال 2018 مقابل رئال مادرید در کیف بازی کردیم، اما در سال 2019 در مادرید قهرمان شدیم؛ بازی در یک استادیوم جدید و متفاوت به نام واندا متروپولیتانو بود و اکنون دوباره قرار است با مادرید بازی می کنیم. بنابراین، این امری طبیعی است که وقتی در فینال لیگ قهرمانان حضور داریم، نام مادرید همیشه به نوعی وجود داشته باشد.

[در بین عموم] این احساس وجود دارد که می‌خواهیم برویم و به اصلاح و جبران گذشته بپردازیم اما این نمی‌تواند انگیزه‌ی اصلی ما باشد. اگر به آنجا برویم و بگوییم به دنبال انتقام و باز پس‌گیری جام هستیم و یا حرف‌هایی مشابه به این‌ جملات بزنیم، اینطور نتیجه نمی‌گیریم. ما این گونه نیستیم؛ ما به شکل دیگری به فینال رسیدیم. بنابراین، ما باید به روش خودمان بازی کنیم و این چیزی است که برای پیاده سازیش باید تلاش کنیم.

سرمربی رئال مادرید، کارلو آنچلوتی

اخیراً، من عکس‌هایی از مهاجمانی که کارلو در عمرش مربی آنها بوده را دیدم، و با خودم گفتم که آیا مهاجم درجه یکی وجود داشته که زیر نظر وی بازی نکرده باشد؟ چنین مهاجمی دیوانه است. علاوه بر این، او انسانی فوق‌العاده است. او در حرفه‌اش بسیار موفق است. تیم‌هایش را به سمت رقم زدن اتفاقات باورنکردنی‌ای سوق می‌دهد. بله، او مرد بزرگی است.

میراث کلوپ در لیورپول

نمی دانم مردم در مورد من چه فکری می‌کنند. کاری که من می‌خواهم برای باشگاه انجام دهم، ایجاد یک ساختار و یک فرهنگ برای زمان حال و آینده، یعنی زمانی که دیگر اینجا نیستم، است؛ چرا که ساختار و فرهنگ درست به حضور افراد بستگی ندارد، بلکه به خود باشگاه و روند کلی‌اش بستگی دارد. اگر همه چیز درست است، خیلی خوب در آینده هم می‌توان از این ساختار درست استفاده کرد. این هدف من است. خوب، من فقط زمانی برای اجرای این طرح وقت خواهم داشت که بتوانم در همین مسیر موفق باشم.

مردم هرگز از من نمی پرسند که می خواهم چه نوع میراثی در یک باشگاه فوتبال از خود برجای بگذارم، اما یک بار از من پرسیدند که می خواهم روی سنگ قبرم چه چیزی بنویسم. صادقانه بگویم [ می‌خواهم بنویسم] «او مرد خوبی بود». این یک جمله کفایت می‌کند به بقیه چیزها نیازی نیست. در واقع تنها نگرانی واقعی من این است که مجبور نباشم برای موفقیت، دیگران را زمین بزنم. تاکنون هرگز چنین اتفاق نیفتاده است، الان هم نمی‌خواهم چنین اتفاقی بیافتد.

من فکر می‌کنم در فینال لیگ قهرمانان اروپا، دنیا یا قرمز خواهد بود و یا سفید، چرا که مردم زیاد از ما و رئال مادرید خوششان نمی‌آید.

درمورد عملکرد رئال مادرید در این فصل لیگ قهرمانان

اگر به 10 دقیقه پایانی بازی های رئال مادرید در این فصل لیگ قهرمانان نگاه کنید، ابتدا تصور می کنید که آنها شانسی ندارند. اما بازی‌ها طولانی‌تر از آن چه فکر می کردید می‌شوند و آن ها به بازی برمی‌گردند. با تحلیل 10 دقیقه پایانی هر بازی، رئال مادرید را شکست ناپذیر می‌بینید. اگر رئال مادریدی که از دقیقه 88 به بعد مقابل سیتی بازی کرد رقیب ما می‌بود، پیروزی در این بازی تقریبا غیرممکن می‌شد. اما خوشبختانه 88 دقیقه‌ی دیگر وجود دارد.

منبع: طرفداری

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها