أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۶۵۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
هشدار دمشق درباره اقدامات ضد محیط زیستی ترکیه؛
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشورمان در ادامه دیدارهای خود در سوریه با نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور رایزنی کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، «حسین عرنوس»، نخست وزیر سوریه در دیدار با «علی سلاجقه» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشورمان، راه‌های توسعه و تحکیم روابط دوجانبه، گسترش آن، گشودن افق‌های جدید و ارتقای آن به سطح روابط استراتژیک و تاریخی بین دو کشور و ملت دوست را مورد بحث و بررسی قرار داد.

همچنین در جریان این دیدار اهمیت همکاری‌های دوجانبه برای مقابله با تغییرات اقلیمی که منطقه در معرض آن قرار دارد به طور کلی و پدیده‌های خشکسالی، بیابان زایی و طوفان‌های شن که بر محیط زیست تأثیر می‌گذارد، و تدوین برنامه‌های علمی و گام‌های اجرایی برای یافتن راه‌حل‌های ملموس که به کاهش اثرات پدیده‌های زیان‌بار زیست‌محیطی و بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی در دو کشور کمک کند، مورد بحث قرار گرفت.

« عرنوس»  به اقدامات اشغالگران آمریکایی و ترکیه در شمال و شرق سوریه در تخریب محیط زیست و خاک با اقدامات خودسرانه و سرقت ثروت ملی سوریه از نفت، گندم و آب، اشاره کرد.

وی اعلام کرد که دولت سوریه تمام توجه خود را به اجرای پروژه های سرمایه گذاری امضا شده بین دو کشور طبق توافقنامه همکاری اقتصادی مشترک معطوف می کند. و از هر گامی در راستای تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و علمی و نیز انجام پروژه‌های مشترک به نحوی که به نفع هر دو کشور باشد،  به شدت حمایت می‌کند.

عرنوس از رهبری، دولت و ملت ایران برای حمایت از سوریه که نشان دهنده استحکام و ریشه‌داری روابط ابراز قدردانی کرد.

به نوبه خود، سلاجقه بر ادامه حمایت ایران از سوریه در زمینه‌های مختلف و حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون مقدمات برگزاری نشست منطقه‌ای زیست محیطی در ایران در ژوئیه آینده برای راه اندازی ساختار همکاری برای کاهش اثرات زیست محیطی طوفان‌های گرد و غبار در حال انجام است.

هشدار مقداد درباره تغییرات جمعیتی و زیست محیطی خطرناکی ناشی از اقدامات ترکیه

همچنین «فیصل المقداد»، وزیر امور خارجه سوریه هم در دیدار خود با علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور ایران ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران و هیئت همراه او، بر عمق روابط دو کشور در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی، تاکید کرد.

المقداد در جریان این دیدار بر اهمیت هماهنگی و همکاری مشترک دو کشور برای حل مسائل مربوط به مشکلات زیست محیطی و لزوم تلاش برای کاهش اثرات منفی آنها از جمله طوفان گرد و غبار تاکید کرد.

وی اشاره کرد که اقدامات استعماری رژیم ترکیه در منطقه آسیب‌های زیست محیطی و اقتصادی زیادی را در سوریه، عراق، ایران و سایر کشورها وارد می‌کند.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد که تلاش های ترکیه برای ایجاد منطقه‌ای موسوم به «منطقه امن» در شمال سوریه و ایجاد شهرک‌هایی در سرزمین های تحت اشغال خود منجر به تغییرات جمعیتی و زیست محیطی خطرناکی در کشورهای منطقه خواهد شد.

فیصل مقداد تحریم های یکجانبه اعمال شده  از سوی آمریکا و متحدان غربی آن علیه سوریه و ایران را محکوم کرد زیرا که تحریم های غیراخلاقی و نمایانگر بدترین انواع تروریسم است.

به نوبه خود، مقام ایرانی با اشاره به عمق روابط برادرانه دو کشور با ملت‌های ایران و سوریه، تاکید کرد که راه برای کاهش معضل طوفان‌های گرد و غبار طولانی است.

سلاجقه اشاره کرد که تروریسم زیست محیطی که سوریه و کشورهای منطقه در معرض آن هستند تأثیر بسزایی در افزایش و گسترش این پدیده داشته است.

وی بر اهمیت تداوم ارتباط بین کارشناسان و مقامات سوری و ایرانی به منظور رایزنی بین آنها و بحث در مورد تمامی موضوعات مرتبط با توسعه روابط زیست محیطی تاکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها