يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۹۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
در دیدار با وزیر کشور عراق تاکید شد؛
وزیر دفاع کشورمان گفت: یکی از اساسی‌ترین اصول سیاست خارجی رئیس جمهور ایران همگرایی، تقویت، همبستگی و همکاری با کشورهای همسایه خصوصاً عراق است بنابراین در بالاترین سطح بر توسعه و تعمیق روابط با عراق، فارغ از تغییرات و جابجایی دولتها تاکید داریم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «الغانمی» وزیر کشور عراق با اشاره به یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، گفت: در زمان حمله داعش به عراق جمهوری اسلامی ایران نه تنها امکانات و تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای مسلح عراق قرار داد بلکه رزمندگان ایرانی دوشادوش رزمندگان عراقی در صحنه نبرد نیز مجاهدانه حضور داشتند.

آشتیانی با بیان اشتراکات اجتماعی، مذهبی و تاریخی که نقش تعیین کننده ای در تعمیق و تقویت بیشتر پیوندهای دو کشور ایران و عراق داشته است افزود: نگاه ما به عراق تابعی از سه رکن اساسی حمایت از وحدت و یکپارچگی عراق، کمک به تحکیم ثبات و امنیت و مشارکت در توسعه و آبادانی کشور عراق است.

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه برخی از کشورها با دوستی و همدلی کشور ایران و عراق موافق نیستند تصریح کرد: بر همین اساس مسؤولان دو کشور می بایست نگاه جدی تر و عمیق تر جهت مقابله با این تخریب ها و کارشکنی ها داشته و نسبت به تقویت همکاری‌ها اهتمام و انسجام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و عراق در منطقه حساسی از غرب آسیا واقع شدند یادآور شد: تروریسم به عنوان یکی از ابزارهای غرب و نظام سلطه برای توجیه حضور خود در منطقه و عاملی برای اختلاف بین کشورهای اسلامی و تضعیف و فرسایش ظرفیت امت اسلامی است.

آشتیانی با اشاره به اقدامات مشترک کشورهای عراق و ایران و سوریه در نبرد با تروریسم گفت: معتقدیم این کشورهای منطقه و غرب آسیا هستند که باید امنیت منطقه را مدیریت کنند و تا زمانی که نیروهای فرامنطقه ای در این خطه حضور داشته باشند امکان دستیابی به ثبات و صلح غیر ممکن است.

وزیر دفاع کشورمان با اشاره به اقدام شایسته پارلمان عراق در خصوص تصویب قانون جرم انگاری روابط با رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام ضربه بزرگی به سیاست عادی‌سازی روابط با این رژیم نامشروع وارد ساخت.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین اصول سیاست خارجی رئیس جمهور ایران همگرایی، تقویت، همبستگی و همکاری با کشورهای همسایه خصوصاً عراق است گفت: این موضوع در جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح بر توسعه و تعمیق روابط با عراق فارغ از تغییرات و جابجایی دولت ها تاکید شده است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به همکاری در بخش انرژی و تبادل زائرین بین دو کشور خصوصاً در ایام اربعین که همگی نشان از هم تنیدگی ارتباطات دو کشور دارد اظهار کرد: امیدواریم با اتمام کرونا شاهد رونق همکاری‌های بیشتری در این زمینه باشیم و نقش وزارت کشور عراق در تامین امنیت و ثبات در عراق به ویژه زوار عتبات عالیات و اربعین حسینی بسیار موثر و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وزیر دفاع با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربه ارزشمندی در مبارزه با تروریسم دارد گفت: طراحی، تولید و ساخت و فناوری تسلیحات و تجهیزات کلیه نیروهای مسلح ( نظامی و انتظامی) در وزارت دفاع صورت می گیرد و حوزه های ماموریتی وزارت کشور عراق بسیار مرتبط با حوزه محصولات تولیدی نظامی و انتظامی وزارت دفاع است که این موضوع می تواند در کمک به تأمین هر چه بیشتر امنیت در کشور عراق موثر باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها