أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۷۱۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
آیت‌الله اراکی:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیچگاه امامت و فرمانروایی الهی تعطیلی‌بردار نیست، گفت: یکی از افتخارات پاسداران و بسیجیان تبعیت از فرمان ولایت فقیه و در حقیقت اجرا کردن فرمان الهی است.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله محسن اراکی به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در جمع رزمندگان سپاه استان قم، با بیان اینکه امام هشتم(ع) از امتیازات و ویژگی‌هایی در میان اهل‌بیت(ع) برخوردار هستند، اظهار کرد: شخصی از امام جواد(ع) پرسیدند که پاداش زیارت  پدر شما بیشتر است یا امام حسین(ع)، امام جواد(ع) از این پرسش به گریه آمدند و گریستند و بعد از لحظاتی پاسخ دادند که زیارت امام رضا(ع) بیش از زیارت امام حسین(ع) پاداش دارد.

وی ادامه داد: فرد پرسشگر در ادامه از امام جواد(ع) پرسیدند که چرا اینگونه فرمودید؟، امام در پاسخ فرمودند که بسیاری افراد که به زیارت جدم امام حسین(ع) می‌روند اهل ولایت کامل نیستند اما افراد معتقد به ولایت کامل هستند که به زیارت حضرت رضا(ع) می‌روند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زیارت جامعه در شرح مفهوم ولایت تعابیر مطلوبی دارد و دقیق مفاهیم را به کار برده است، عنوان کرد: مفهوم توحید به سادگی برای بشر جا نیافتاده است بلکه تلاش‌های بسیاری برای معرفی این مفهوم صورت گرفته است.

وی یکی از امتیازات بزرگ اسلام و دستاوردهای حضرت محمد(ص) را تبیین مفهوم توحید به شیوه مطلوب برای جامعه دانست و تصریح کرد: بعد از قرآن کریم در هیچ متنی همانند نهج‌البلاغه، توحید برای مردم تبیین نشده و این از تعالیم مکتب امام علی(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: توحید در معرفت و شناخت خداوند متعال است و ما علاوه بر اینکه خداوند متعال را آفریننده می‌دانیم همچنان ایشان را خداوند و ناظر بر جهان هستی می‌دانیم درحالی‌که برخی از ادیان خداوند را همانند یک پدربزرگ می‌دانند که فقط انسان را خلق کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال تنها فرمانرواست، عنوان کرد: ولایت‌مداری یعنی اینکه بدانیم فرمان تنها به خداوند متعال اختصاص دارد و همه واژه‌هایی که معنای فروانروایی را می‌رساند در قرآن کریم در مورد خداوند متعال آورده شده است.

آیت‌الله اراکی تبعیت از رسول خدا(ص) را راهکاری برای تبعیت از خداوند متعال دانست و اظهار کرد: فرمانروایی خداوند متعال را حضرت رسول(ص) رقم می‌زنند و بعد از ایشان نیز نمایندگان خداوند متعال ادامه حاکمیت خداوند را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مأموریت امام دوازدهم اجرای هدف نهایی خداوند متعال در جامعه بشری است، عنوان کرد: انبیای الهی آمده‌اند تا کره زمین سراسر محکوم فرمان خداوند متعال شود که این هدف در حقیقت بر دوش امام زمان(عج) است و ایشان باید وعده‌های الهی را محقق کنند و در این راستا باید صبر کنند تا شرایط جهانی برای این موضوع فراهم شود.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: در شرایطی که حکمرانی اسلام در جهان فراهم نیست مردم نمی‌توانند منتظر بمانند و نسبت به فرمانروایی الهی بی‌تفاوت باشند و در حقیقت هم امام دوازدهم نیز بدون وکیل و نائب غیبت نمی‌کنند و فرمانروایی الهی را بدون حاکم نمی‌گذارند.

وی با بیان اینکه امام در دوران غیبت فرمانروایی را به فقیه سپرده است، عنوان کرد: فقیه عالم فرمان الهی و امین فرمان است و دستی بر احکام الهی نمی‌برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند متعال به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا که در تاریخ اسلام بی‌سابقه بوده است، به برپایی حکومت اسلامی کمک می‌کند و ما امروز شاکریم که در جامعه ای زندگی می‌کنیم که می‌گویند «اشهدان علی ولی‌الله»  و این یعنی معنی غیبت امام زمان(عج) به معنای غیبت فرمانروایی الهی نیست و امام همچنان حاضر هستند و فرمانروایی الهی و امامت تعطیلی‌بردار نیست.

وی با بیان اینکه امامت امام باید از سوی نائب امام زمان(عج) اجرا شود، عنوان کرد: یکی از افتخارات پاسداران و بسیجیان این است که دستگاه اجرا کننده فرمان الهی هستند و در این مسیر نباید احساس ضعف کرد چراکه پشتوانه حرکت ما خداوند متعال است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها