يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۷۱۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
حذف قرعه‌کشی ۵۰ مدل تا شهریور ماه
طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، همزمان با پایان یافتن مهلت واریز وجه منتخبان نخستین طرح فروش یکپارچه خودروها، (۲۵ خرداد ماه)، این آمادگی وجود دارد که پنج محصول گروه خودروسازی سایپا شامل کوییک S، کوییک R، ساینا S، ساینا و احتمالا شاهین، را بدون فرآیند قرعه کشی و با سامانه یکپارچه عرضه کنیم؛ البته این موضوع بنابر قول سایپا و بسته به میزان ظرفیت باقی مانده از دوره فروش یکپارچه اول دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، امید قالیباف در این رابطه توضیح داد: از ۲۵ خرداد ماه که اسامی قطعی شده منتخبانی که تکمیل وجه می‌کنند، مشخص خواهد شد، خودروسازان آمادگی دارند که برای چند مدل خودرو همچون ساینا، ساینا S، کوییک S، کوییک R و به احتمال بسیار شاهین، را بدون قرعه‌کشی و البته از مسیر سامانه یکپارچه فروش داشته باشند. البته خودروهایی که ممکن است وارد این طرح فروش بدون قرعه‌کشی شوند، در قالب فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید خواهد بود.

سخنگوی وزارت صمت افزود: بر این اساس موضوع جدی است و قطعا محقق خواهد شد اما بایستی منتظر ماند تا نتایج نهایی واریز منتخبان در مرحله اول فروش یکپارچه و تعداد افرادی قطعی و رزرویی‌ها که تکمیل وجه می‌کنند، مشخص شود. سپس بر اساس ظرفیت باقی مانده، ترازی گرفته شود و طبق آن اعلام شود چه تعداد از خودروهای فوق امکان عرضه بدون قرعه‌کشی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: خودروسازان اینگونه قول داده‌اند که این اتفاق رخ دهد و ما نیز براساس قول خودروسازان اعلام می‌کنیم که فروش به این شیوه قابلیت وقوع خواهد داشت و ماهم معتقد هستیم که این اتفاق به احتمال بسیار رخ خواهد داد. البته ممکن است که برای همه خودروهای مذکور محقق نشود و برای یک یا دو مورد صورت گیرد؛ این پنج محصول سایپا خودروهایی هستند که بالقوه امکان حذف قرعه‌کشی برایشان وجود دارد اما اینکه همه آن‌ها یا چند مورد در این مرحله، به این شکل عرضه شوند، بستگی به تعیین تکلیف واریزی‌های مرحله اول خواهد داشت.

حذف قرعه‌کشی برای ۵۰ مدل خودرو تا شهریور ماه 

این مقام مسئول در وزات صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه برخی اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه وزارت صمت، قصد حذف قرعه‌کشی را ندارد، گفت: فراموش نکنیم که وزیر صنعت، معدن و تجارت با وعده حذف قرعه‌کشی روی کار آمد؛ بنابراین حذف فرآیند قرعه‌کشی خودرو سیاست حتمی و قطعی وزارت صمت است. اما همانطور که اشاره شد، برای ۲۵ خرداد ماه برای بخشی از خودروها، قرعه‌کشی را حذف خواهیم کرد. هم راستا با افزایش تولید خودرو، تا پایان شهریور ماه ۵۰ درصد مدل دیگر از فرایند قرعه‌کشی خارج خواهد شد. تا پایان سال هم می‌توان گفت، تمام خودروها قابلیت واگذاری بدون قرعه‌کشی را خواهند داشت.

پایان ۱۴۰۱ یا اوایل سال آینده حذف قرعه‌کشی خودرو 

قالیباف تصریح کرد: اما نکته قابل توجه این است که با توجه به اینکه فشار تقاضا برای برخی خودروها کمتر و برای برخی بیشتر است، آن خودروهایی که متقاضی کمتر دارند، زودتر می‌توان به حذف قرعه‌کشی برسیم و برای خودروهایی که میزان تقاضای بیشتری دارند، قدری دیرتر؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که وزارت صمت حذف قرعه‌کشی را دنبال نخواهد کرد. زمان مورد نیاز برای حذف قرعه‌کشی برای خودروهای پرتقاضاتر، بیشتر خواهد بود. حداکثر تا پایان سال جاری یا نهایتا اوایل سال آینده (برای مدل خودروهای بسیار پرطرفدار) می‌توانیم خودروها را بدون قرعه‌کشی عرضه کنیم.    

قرعه‌کشی حذف می‌شود، اما عرضه تنها در قالب سامانه یکپارچه خواهد بود

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: خودروسازان به‌تدریج بدون فرآیند قرعه‌کشی عرضه خواهند کرد، اما قطعا فروش و تخصیص از طریق سامانه یکپارچه خواهد بود و قرار  نیست سامانه یکپارچه به‌عنوان تنظیم‌گر بازار خودرو، غیرفعال شود.

تیرماه؛ مرحله دوم تخصیص‌ها

وی یادآور شد: مرحله دوم تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه در تیرماه خواهد بود که ممکن است نیمه اول تیرماه یا نیمه دوم آن باشد؛ این موضوع بستگی به آمادگی عرضه خودرو توسط خودروسازان خواهد داشت و تعیین کننده‌خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها