يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۷۶۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۰۱ تير ۱۴۰۱
بنابر ادعای برخی رسانه‌ها محموله‌ای حاوی بیش از دو میلیون بشکه نفت ایران در بندری در جنوب چین تخلیه شده و قرار است وارد ذخایر این کشور شود.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مشرق، ردیاب‌های کشتیرانی مدعی شده اند چین در هفته گذشته محموله جدیدی نزدیک به دو میلیون بشکه نفت ایران را در یک بندر جنوبی دریافت کرده است و مقصد این محموله، ذخایر دولتی چین بوده است.

به گزارش نشریه صهیونیستی جروزالم پست، محموله‌ای حاوی ۲۶۰ هزار تن که توسط کشتی «دورنا» متعلق به ایران حمل می‌شد، در بندر «ژانجیانگ» چین تخلیه شد.

در صورت صحت خبر، این محموله چهارمین محموله‌ای خواهد بود که از دسامبر گذشته برای ذخایر دولتی وارد چین شده است. اداره ملی ذخایر استراتژیک چین بلافاصله اظهارنظری در مورد این موضوع نکرد.

بیشتر بخوانید:

تکذیب ادعای مقامات آمریکا درباره انتقال نفت ایران به اروپا از روسیه

پیش از این مقامات آمریکایی از چین خواسته بودند در راستای تحت فشار قرار دادن ایران، واردات نفت از کشورمان را محدود کند. اسفند ماه سال گذشته نیز خبرگزاری رویترز گزارش داد صادرات نفت ایران به چین از دوره پیش از تحریم‌ها نیز بیشتر شده است.

ایران روزانه حدود ۷۵۶ هزار بشکه نفت به چین وارد می‌کند که حدود ۷ درصد از واردات نفت این کشور را شامل می‌شود.

چین به طور رسمی واردات نفت از ایران را به طور پراکنده انجام می‌دهد. با این حال، پالایشگاه‌های خصوصی این کشور در دو سال گذشته با وجود تحریم‌ها، مقادیر زیادی نفت از ایران خریداری کرده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها