کد خبر: ۵۰۷۷۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۰۲ تير ۱۴۰۱
فاکس نیوز گزارش داد:
جنایات خشونت‌آمیز در شش شهر بزرگ آمریکا در حال افزایش است و بزودی از سطوح تاریخی جنایات خشونت‌آمیز سال گذشته هم پیشی خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه 598، شبکه خبری فاکس نیوز نوشت: بررسی داده‌ها نشان می‌دهد شهر‌های «بالتیمور»، «لس آنجلس»، «فیلادلفیا»، «واشنگتن دی سی»، «آتلانتا» و «نیویورک» در آستانه شکستن رکورد سطح جنایات خشونت آمیز در سال ۲۰۲۱ میلادی هستند.

گفته شده شهر نیویورک علی‌رغم کاهش اندک در میزان قتل، شاهد جهش ۲۵.۸ درصدی در جرایم خشن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

جرایم خشونت‌آمیز شامل اقداماتی از قبیل قتل، تجاوز، حمله و سرقت است. آمار مربوط به این جرایم در آمریکا از دو سال گذشته رو به افزایش بوده است. در این میان، اقدام به قتل از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۳۰ درصد و از سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۲۱ به میزان ۵ درصد رشد داشته است.

پایتخت آمریکا نیز شاهد افزایش جرایم خشونت آمیز بوده و افزایش ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده است. لس‌آنجلس با افزایش ۸.۶ درصدی در رتبه بعدی قرار دارد. فیلادلفیا و بالتیمور هم به ترتیب افزایش ۷ و ۶.۱ درصدی را گزارش داده اند. در نهایت افزایش ۵.۵ درصدی جرایم خشونت آمیز در آتلانتا گزارش شده است. 

رکورد جنایات

میزان قتل سالانه در آمریکا 

 

از سوی دیگر، شبکه خبری بی‌بی‌سی در گزارشی جداگانه اعلام کرده از سال ۱۹۶۸ تا ۲۰۱۷، حدود ۱.۵ میلیون نفر از افراد در آمریکا به خاطر خشونت با اسلحه جان خود را از دست داده اند. این تعداد حتی بیشتر از سربازانی است که در هر درگیری آمریکا از زمان استقلال آن تا کنون کشته شده اند.

فقط در سال ۲۰۲۰، بیش از ۴۵ هزار آمریکایی در اثر قتل یا خودکشی با اسلحه جان خود را از دست داده اند. این رقم نسبت به ۵ سال قبل افزایش ۲۵ درصدی و نسبت به ده سال قبل افزایش ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

علت افزایش خشونت در آمریکا چیست؟

کارشناسان دلایلی مانند محدودیت‌های کرونایی و فقدان حضور نیرو‌های پلیس هنگام بروز جنایت را از جمله عوامل افزایش خشونت دانسته اند. همچنین برخی کارشناسان مدعی شده اند جنبش «جان سیاه‌پوستان نیز مهم است» موجی از اهانت به ارکان نظم و قانون را برانگیخته که در طول تاریخ آمریکا سابقه نداشته است.

نشریه نیویورک تایمز در گزارش دیگری نوشته است علت این خشونت فزاینده «حس فزاینده اختلاف اجتماعی و بی اعتمادی» در میان آمریکایی‌ها است.

یکی دیگر از دلایل مطرح شده «نگرانی از دوقطبی شدن» فزاینده سیاسی و بی‌اعتمادی به نهاد‌های آمریکا است. دنیس کنی، استاد کالج «جان جی» می‌گوید در کنار این بی اعتمادی، احساس بی قانونی ناشی از خشونت پلیس نیز وجود دارد. به عقیده او «عدم اعتماد آمریکایی‌ها به اجرای قانون، آموزش، دولت و اقتصاد باعث اختلافات اجتماعی شده است».

یک تحلیل به دست آمده از موسسه مدیریتی گالوپ نشان می‌دهد تقریباً سه چهارم آمریکایی‌ها از مسیر حرکت کشور ناراضی هستند. این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۲ این نارضایتی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

خشونت در آمریکا

تجارت اسلحه: بلای جان آمریکایی‌ها

بر اساس گزارش FBI، سال گذشته بیش از ۳۸ میلیون اسلحه فروخته شده که بیش از ۱۰ میلیون عدد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. به گفته چاریس کوبرین، استاد جرم شناسی دانشگاه کالیفرنیا، خشونت با حضور سلاح گرم به سرعت می‌تواند به قتل تبدیل شود. وی استدلال کرد که در نبود اسلحه ممکن است افراد تنها مورد حمله یا سرقت قرار بگیرند، اما وجود اسلحه احتمال قتل را به شدت افزایش می‌دهد.

گفتنی است آمریکا یکی از محدود کشور‌هایی است که خرید و فروش سلاح گرم در آن قانونی است. افزایش جرایم خشونت‌آمیز از نظر سیاسی موضوعی چالش‌برانگیز برای کاخ سفید بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها