يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۰۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۰۵ تير ۱۴۰۱
دبیرکل جامعه اسلامی مدیران با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم،گفت: اقدامات اقتصادی دولت سال آینده نتیجه می‌دهد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، محمد ناظمی‌اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در خصوص کارنامه دولت سیزدهم در آستانه یک سالگی آن گفت: ابتدا نکته‌ای را درباره موفقیت‌های کلان دولت سیزدهم عرض می‌کنم. تکیه این دولت بر استفاده از همه ظرفیت‌های کشور است. این جهت‌گیری نیز بسیار پر اهمیت خواهد بود؛ زیرا مقدار ظرفیت‌های کشور، بالاست و می‌توان همه مشکلات کشور را از همین طریق و با مدیریت دقیق، حل و فصل کرد. این موضوع باعث شده که یک امیدواری نسبت به آینده در جامعه ایجاد شود.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده تا به شعارهایی که در زمان انتخابات داده، عمل کند و همچنین توجه ویژه‌ای به قشر کم‌درآمد جامعه دارد؛ همین باعث شده که این دولت به یک محبوبیت خوبی در نظرسنجی‌ها برسد. نکته دیگر، همگرایی سه قوه است که موجب شده تا یک آرامش سیاسی در کشور حاکم شود، آرامشی که در گذشته وجود نداشت. در سایه این آرامش می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران با بیان دستاوردهای دولت سیزدهم، اظهار کرد: در صحنه اقتصادی شاهد این بودیم که یک تحول مانند حذف ارز ترجیحی رخ داد. این نوع حذف ارز در دولت‌های سابق نیز مطرح بود اما هیچ‌کدام نتوانستند اجرایی کنند. مردم هم علیرغم افزایش سختی معیشتی، تحمل کردند. رشد اقتصادی اکنون مثبت شده، در فضای کسب‌وکار می‌بینیم که دریافت پروانه به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

شاخص‌های دهگانه فضای کسب‌وکار در حال برنامه‌ریزی و اصلاح است. درکل جهت‌گیری اقتصادی بسیار مثبت است.

ناظمی اردکانی افزود: در عرصه اجتماعی شاهدیم که اعتماد عمومی به مسئولان درحال افزایش است. متأسفانه در دولت گذشته، این اعتماد بشدت کاهش یافته و در بعضی موارد نیز به صفر رسیده بود؛ اما اکنون این اعتماد به دلیل سفرهای استانی رئیس‌جمهور و دیدارهای چهره به چهره افزایش پیدا کرده که باعث می‌شود سرمایه اجتماعی خوبی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در عرصه سیاست خارجی نیز دولت سیزدهم به دستاوردهای بسیار خوبی دست پیدا کرده است. گفت: مثلاً در بحث برجام که در دولت گذشته به نتیجه نرسید، هزینه‌های زیادی را هم دربرداشت و کشورهای غربی نیز از آن خارج شدند؛ دیدیم که در این دولت با یک سری اصول مستحکم، مذاکرات را از سر گرفتند، به شرط‌های مقام معظم رهبری نسبت به وجود تضمین در تعهدات، اهمیت داده شد و خیلی از کشورها در این قضیه عقب‌نشینی کردند.

این فعال سیاسی ابراز کرد: در خصوص قطعنامه‌ای که توسط شورای حکام صادر شد، دیدیم که برای اولین بار گفتند این قطعنامه صرفاً انتقادی است. در ارتباط با همسایگان نیز تعامل بهتر دولت با آن‌ها را شاهد بودیم. در برخورد با افغانستان و آذربایجان، رویکردها و تدبیرهای خوبی اتخاذ شد و مذاکراتی نیز با عربستان صورت گرفت. اقدامات مناسبی در سازمان همکاری شانگهای انجام شد. همه این‌ها اتفاقات بسیار خوبی برای کشور است.

ناظمی اردکانی تصریح کرد: حجم نقدینگی باعث ایجاد تورم و گرانی شده که در عین حال استقراض از بانک مرکزی نیز در این دولت صفر شد و کسری بودجه از طریق دریافت مالیات انجام می‌شود. فروش نفت با تدابیر لازم، علی رغم وجود تحریم‌ها، افزایش پیدا کرده است. قطعاً نتایج این موارد در سال آینده مشاهده می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا دولت گذشته نتوانست به این دستاوردها برسد، گفت:

متأسفانه دولت گذشته عزم این را نداشت که از ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور استفاده کند، نگاه‌شان به خارج از کشور بود، تمام توانشان را به برجام اختصاص داده بودند. در رابطه با بیماری کرونا معتقد بودند که باید حتماً قرارداد FATF را امضا کنیم تا بتوانیم واکسن وارد کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران با بیان اینکه مردم در حال تلف شدن بودند و آنها به فکر معاهدات خویش بودند، تاکید کرد: در این دولت دیدیم که چگونه واکسن وارد شد و امروز تلفات کرونایی به صفر رسیده در صورتی که همان کشورهایی که در دولت قبل به آنها توجه می‌شد و واکسن به ایران نمی‌فروختند، اکنون هنوز درگیر کرونا هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها