أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۰۸۰۱۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۰۵ تير ۱۴۰۱
به گفته منابع رسمی در افغانستان تلفات سیلاب‌های اخیر در این کشور به ۴۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه 598، یک منبع در وزارت امور حوادث غیرمترقبه افغانستان اعلام کرد که ۴۰۰ نفر در نتیجه جاری شدن سیل طی روزهای اخیر در این کشور کشته شده اند.

بنابر اعلام این منبع، آسیب دیدگاه ناشی از سیل به بیمارستان انتقال یافته‌اند و بین افرادی که خانه‌هایشان در نتیجه سیل تخریب شده، چادر توزیع گردیده است.

در روزهای اخیر ولایت‌های ننگرهار، کنر، بدخشان، نورستان، لغمان، پنجشیر، پروان، کابل، کاپیسا، میدان وردک، بامیان، غزنی، لوگر، سمنگان، سرپل، تخار، پکتیا، پکتیکا، خوست و دایکندی شاهد باران‌های شدید و جاری شدن سیل بودند.

بامداد روز چهارشنبه هفته گذشته نیز بر اثر وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شرق افغانستان بیش از هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۱۵۰۰ تن دیگر مصدوم شدند.

کارشناسان بر این باورند که وقوع رویدادهای طبیعی در افغانستان به عنوان کشوری که اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است، رشد اقتصادی را بطور مستقیم متأثر می‌کند.

از سوی دیگر طالبان می‌گویند که تحریم‌های آمریکا و ادامه توقیف دارایی‌های افغانستان روند امدادرسانی به قربانیان حوادث طبیعی را با مشکل روبرو می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها