أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۰۸۳۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۰۸ تير ۱۴۰۱
کتابی را در دستان خود تورق می‌کنم که از قهرمان قیام و جهاد صحبت می‌کند. فصل‌هایی از کتاب اشکم را بر گونه‌هایم جاری می‌کند و صفحه کتاب نیز بی‌نصیب نمی‌ماند.

به گزارش پایگاه 598، شرح زندگانی قهرمانی که از تواضعش نمی‌شود شجاعت مثال زدنی‌اش را فهمید و از رأفت و مهربانیش، غضب و دافعه اش را. جمع اضداد است و نمونه کاملی از خوبی‌ها.

کتاب «حاج قاسم سلیمانی» به زوایای مختلف از خاطره‌هایی می‌پردازد که حاج قاسم عصر ما از خود به یادگار گذاشته است؛ با خواندنش دلت فقط هوای او را می‌کند و از نبودش حسرتی عمیق بر دلت می‌نشیند.

خاطراتی که از ۴۰ سال رشادت او، از اخلاق، از منش و رفتار خالصانه او پرده برداشته و انسان را به بهت وا می‌دارد؛ از شهدایی دم می‌زند که همه وجود و دغدغه حاج قاسم سلیمانی بودند.

به قول نویسنده کتاب «خانواده شهدا همه کس حاج قاسم بودند. پدر شهید را می‌بوسید، مقابل مادر شهید سر خم می‌کرد، بر همسران شهید درود می‌فرستاد و فرزندان شهدا، آغوش گرم حاج قاسم و نگاه مهربان و لبخندهای شیرینش را هدیه می‌گرفتند.

اتفاقاً امروز یک خبر از ستاد کنگره ملی شهدای استان قم و نهضت دیدار و تکریم خانواده های معظم ۶۰۹۰ شهید این استان را می‌خواندم؛ تجدید عهدی دوباره و میثاقی برای پاسداشت بزرگمردان تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و شهر مقدس قم.

راه کنگره شهدای قم، رسم حاج قاسم سلیمانی

حاج قاسم آن‌قدر در طول زندگانی‌اش به خانواده‌های معظم شهیدان بها می‌داد و به اکرام و احترام آنان می‌پرداخت که فرازی از وصیت‌نامه خویش را نیز به خانواده آنان اختصاص داد‌.

«شهدا محور عزت و کرامت همه ما هستند؛ نه برای امروز، بلکه همیشه اینها به دریای واسعه خداوند سبحان اتصال یافته اند.

آنها را در چشم، دل و زبان خود بزرگ ببینید، همانگونه که هستند.

فرزندانتان را با نام آنها و تصاویر آنها اشنا کنید. به فرزندان شهدا که یتیمان خانه شما هستند، به چشم ادب و احترام بنگرید.

به همسران و پدران و مادران آنها احترام کنید، همانگونه که از فرزندان خود با اغماض می گذرید، انها را در نبود پدران، مادران، همسران و فرزندان خود توجه خاص کنید.»

اینها دغدغه‌ی فرمانده سپاه قدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است و من خوشحالم که امروز بنا بر رسم همیشگی، مسئولان خطه قم المقدسه راهی منازل شهدا برای تکریم و تجلیل از مقام‌شان شده‌اند.

راه کنگره شهدای قم، رسم حاج قاسم سلیمانی

همانطور که امام جمعه قم، آیت‌الله سعیدی در حاشیه یکی از این دیدارها گفته بود «باید از خدا بخواهیم که این برنامه‌ها و کنگره‌ها را زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) قرار دهد ان شاالله» من نیز از خدای متعال خواستارم تا این نهضت، برنامه‌ای در راستای تعجیل در فرج مهدی فاطمه (عج) باشد و حاصل آن معرفت به زندگانی و دغدغه‌های شهدا و حرکت در مسیر آن بزرگ مردان روزگار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها