أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۸۴۹۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۰۹ تير ۱۴۰۱
تولید ۶۷ درصد کتاب‌های درسی با کاغذ تولید داخل از سال آینده؛
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به چاپ سپاری ۱۴۹ میلیون جلد کتاب درسی برای سال تحصیلی پیش‌رو، گفت که حدود ۸۹ میلیون جلد از این تعداد، در استان‌ها توزیع شده است و امسال هیچ مشکلی در زمینه توزیع کتاب‌های درسی وجود نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، محمد علوی‌تبار در دومین روز از گردهمایی معاونین پژوهش و برنامه‌ریزی و رؤسای گروه تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها با تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام، به تعبیر و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و قلب آموزش و پرورش بودن این سازمان اشاره کرد و گفت: همانگونه که قلب از طریق شریان‌ها و رگ‌ها با تمام اعضای بدن ارتباط دارد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی نیز باید ارتباطش با تمامی اجزای وزارت آموزش برقرار باشد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به چاپ سپاری ۱۴۹ میلیون جلد کتاب درسی برای سال تحصیلی پیش‌رو، اظهارکرد: حدود ۸۹ میلیون جلد از این تعداد، در استان‌ها توزیع شده است. امسال هیچ مشکلی در زمینه توزیع کتاب‌های درسی نخواهیم داشت و به همین منظور فرآیند توزیع کتاب‌های درسی از ۱۰ شهریور ماه آغاز خواهد شد.

علوی تبار ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای میان پایه‌ها را نیازمند توجه بیشتر دانست و گفت: بین عملیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی و توزیع کتاب‌ها ارتباط مستقیمی وجود دارد و هرچه ثبت سفارش‌ها زودتر صورت پذیرد فرآیند توزیع مطلوب‌تر خواهد بود.

تامین ۶۷ درصد کاغذ کتاب‌های درسی از تولیدات داخل

وی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به تولیدات داخلی و استفاده از امکانات و تجهیزات داخل کشور نیز اشاره کرد و گفت: در راستای عملیاتی سازی این منویات، سازمان پژوهش امسال قراردادی را با شرکت چوب و کاغذ مازندران منعقد کرد که قرار است ۶۷ درصد کاغذهای استفاده شده در کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از کاغذ تولید داخل تامین شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در ادامه گزارشی از فرایند ثبت سفارش کتاب‌های درسی استان‌های برتر و استان‌های نیازمند تلاش بیشتر ارائه کرد و خواستار آن شد که کارگروه ثبت سفارش و توزیع بسته‌ها و مواد آموزشی در تمام استان‌ها با مسئولیت مدیران کل استانی تشکیل شود.

علوی تبار با اشاره به اینکه کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جاری به اندازه کافی چاپ شده است تاکید کرد که برای بخش اتباع خارجی و مهاجرین نیز تدابیر لازم اندیشیده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به روند کُند ثبت‌نام کتاب‌های درسی برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم که از پنجم تیرماه آغاز شده است، گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با معاونت ابتدایی، معاونت متوسطه و سازمان استعدادهای درخشان، امیدوارم این روند تسریع شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها