يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۶۴۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۲ تير ۱۴۰۱
بانک جی پی مورگان پیش بینی کرد ممکن است در سایه اقدام تلافی جویانه روسیه علیه تحریم نفتی غرب شاهد رسیدن قیمت نفت به 380 دلار در هر بشکه باشیم.
پیش بینی نفت 380 دلاری از سوی بزرگ‌ترین بانک آمریکا

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، بانک جی پی مورگان آمریکا که بزرگ‌ترین بانک این کشور به شمار می‌رود می‌گوید: در صورتی که تحریم‌های غرب دولت روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر آن دارد تا به شکلی تلافی‌جویانه صادرات نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهد شاهد رسیدن قیمت نفت به رقم فاجعه‌بار 380 دلار در هر بشکه خواهیم بود.

کارشناسان این بانک می‌گویند: محتمل‌ترین واکنش روسیه به تلاش‌ها برای تعیین سقف قیمتی برای نفت این کشور احتمالا انتخاب گزینه عقب‌نشینی  و کاهش تلافی‌جویانه صادرات خواهد بود.

جی پی مورگان می‌گوید: این احتمال زیاد است که دولت روسیه از طریق کاهش صادرات نفت به عنوان راهی برای ضربه زدن به غرب دست به اقدام تلافی‌جویانه بزند.

اواخر ماه ژوئن بود که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از برنامه کاخ سفید برای تحریم بیمه کشتی‌های حامل نفت روسیه به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه مسکو به خاطر درگیری نظامی با اوکراین خبر داد.

اخیرا هم کشورهای عضو گروه 7 توافق کردند تا راه‌های اعمال سقف قیمت برای خرید نفت روسیه در بازار جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در راستای کاهش درآمدهای این کشور مورد بررسی قرار دهند.

این ایده نخستین بار از سوی ژانت یلن، وزیر خزانه‌درای آمریکا، مطرح شد و به اجلاس گروه 7 کشید. این کشورها می‌خواهند نفت روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریم کنند مگر آنکه قیمت آن طی توافقی با شرکا کمتر از نرخ بین‌المللی تعیین شود.

کارشناسان بانک جی پی مورگان می‌گویند: با توجه به شرایط نسبتا قوی اقتصادی روسیه ممکن است این کشور روزانه 5 میلیون از صادرات نفت خود به بازار جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدون آنکه آسیب زیادی به اقتصاد این کشور بزند، کاهش دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها