أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۹۰۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۱۸ تير ۱۴۰۱
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اراده سیاسی دو کشور ایران و روسیه برای توسعه روابط اقتصادی گفت: در حال حاضر ظرفیت های بسیار خوب اقتصادی بین دو کشور مهیاست و فعالان اقتصادی دو کشور نتایج تفاهمات پولی و بانکی انجام شده را خواهند دید.
تفاهم‌های پولی -بانکی ایران و روسیه به زودی اجرایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری فارس، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی با تشریح نتایج سفر به روسیه گفت: در این سفر گفتگوهای بسیار خوب و ارزنده ای با مقامات عالی و اقتصادی روسیه داشتیم و با توجه به تاکیدات روسای جمهور دو کشور به توسعه روابط پایدار اقتصادی بین ایران و روسیه مقرر شد در زمینه های مالی و بانکی زمینه های لازم را برای توسعه پایدار روابط ایجاد کنیم.
 
وی با بیان اینکه و اراده سیاسی دو کشور هم بر توسعه تعاملات اقتصادی هست، ادامه داد: خوشبختانه هم از طرف جمهوری اسلامی ایران و هم از طرف روسیه علاقه مندی قابل ملاحظه ای برای توسعه روابط وجود دارد، لذا در این خصوص مذاکرات خوبی انجام شد و امیدوارم که این مذاکرات در آینده زمینه ساز توسعه پایدار روابط دو کشور باشد.

وی افزود: در آینده نزدیک تفاهمات انجام شده در این سفر را اجرایی خواهیم کرد و نتایج آن را تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور خواهند دید.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: طبعا استفاده از ارزهای غیر دلار و یورو و سایر موضوعاتی که تجار و فعالان اقتصادی بتوانند از بسترهای جدید استفاده کنند جزو مواردی است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد و انشالا باید نتایج آن را در عمل شاهد باشیم.

صالح‌آبادی درباره استفاده از پیام‌رسان‌های بومی به جای سوئیفت نیز گفت: هم اکنون ایران برای جایگزینی سوئیفت، از سامانه‌های پیام‌رسان بین بانکی بومی استفاده می‌کند و روسیه نیز پیام‌رسان‌های بومی و مالی خود را دارد که می‌تواند مبنایی برای همکاری بانکی بین دو کشور باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد بستر‌های مالی، یکی از مهمترین محور‌های توسعه اقتصادی به شمار می‌رود افزود: این سفر توانست زمینه‌های بسیار خوبی برای روابط تجار و بازرگانان دو کشور ایجاد کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها