يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۱۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۰ تير ۱۴۰۱
واکنش تند به شایعه تعیین سرمربی از طرف بازیکنان
کریم باقری با لحن تندی نسبت به استوری بازیکنان تیم ملی و دخالت در انتخاب سرمربی واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از "ورزش سه"، باقری یکی از دستیاران اسکوچیچ در راه صعود به جام جهانی قطر بود. او در ۴بازی حساسی که در بحرین برگزار شد به کادرفنی اضافه شد و پس از صعود ایران به دور نهایی انتخابی، کنار دراگان ماند تا صعودی زودهنگام را کنار ملی‌پوشان جشن بگیرد.

با این حال اما کریم باقری که همزمان در پرسپولیس هم فعالیت می‌کرد، در نهایت حضور قطعی در تیم باشگاهی خود را انتخاب کرد تا از تیم ملی جدا شود‌. ملی‌پوش سابق ایران و یکی از برترین گلزنان تیم ملی انتقاد تندی نسبت به بازیکنانی که در مورد حواشی اخیر تیم ملی استوری گذاشته‌اند دارد و می‌گوید این مسائل به بازیکنان ربطی ندارد. گفت‌وگوی این مربی با ایران ورزشی همچنین در مورد مسائل مختلف پیرامون پرسپولیس نیز ادامه پیدا می‌کند و جدایی مربیان این تیم را به دلیل فشارهای فضای مجازی می‌داند.

مشروح گفت‌وگوی کریم باقری را در این صفحه بخوانید:

*بازیکنان اسم و رسم‌دارتر گرفتیم
مانند سال‌های قبل باشگاه با نظر سرمربی بازیکنانی را به خدمت گرفت و بازیکنانی هم جدا شدند اما به هر حال امسال نسبت به سال‌های قبل بازیکنان بیشتری جذب شدند. سال قبل هم بازیکنان کمی اضافه نشدند اما امسال ما بازیکنان اسم و رسم‌دارتری را در تیم خودمان دیدیم. در پست مهاجم باشگاه دنبال یکی دو بازیکن خارجی است. مهاجمی که تمام‌کننده خوبی باشد و در این پست بتواند وظیفه‌اش را بخوبی انجام دهد. هر چقدر باشگاه زودتر بازیکن بگیرد در آمادگی بدنی بازیکنان و هماهنگی‌شان مؤثر و مفید خواهد بود.


*فضای مجازی باعث رفتن مربیان پرسپولیس شد!
در رابطه با مربیانی که رفتند، من فکر می‌کنم فضای مجازی بیشترین تأثیر را داشت و در واقع در این فضا اتفاقاتی رخ داد که باشگاه را مجبور به جدایی این مربیان کرد اما من به‌عنوان فردی که با این عزیزان سال‌ها کار کرده‌ام، برایشان آرزوی موفقیت دارم. مربیانی که اتفاقات خوبی را رقم زدند و الان هم برایشان در تیم‌های جدیدشان بهترین موفقیت‌ها را آرزومندم. در نهایت خوشحالم که هر سه مربی جدا شده در تیم‌های دیگر به‌عنوان سرمربی و مربی مشغول به کار شدند.

* دو مربی خارجی حتما با کیفیت هستند
این مربیان تازه به جمع کادر فنی اضافه شده‌اند و به همین دلیل اجازه بدهید زمان بیشتری بگذرد تا بهتر بتوان نظر داد اما با صرفنظر از این موضوع حتماً مربیان خارجی کیفیت فنی خوبی داشتند که با نظر سرمربی تیم اضافه شده‌اند و حتماً در طول زمان ارزش‌های خودشان را نشان خواهند داد.

*کمک مربی اول را یحیی انتخاب می‌کند
باشگاه کار خودش را انجام می‌دهد و من هم به‌عنوان یکی از اعضای تیم در کنار سایر اعضا هستم. نفر اول هم با نظر سرمربی تیم انتخاب خواهد شد و من هم به‌عنوان یکی از اعضا به‌دنبال این هستم که کار را به سهم خودم پیش ببرم.

*امیدوارم سیدجلال در کلاس‌های مربیگری موفق باشد
من به شخصه از تمامی زحماتی که سیدجلال در این چند سال برای پرسپولیس و فوتبال ما کشیده لازم می‌دانم تشکر کنم و فکر می‌کنم هر بازیکن یا شخصی در فوتبال ما نمی‌تواند این همه راه را با موفقیت سپری کند و شاید تعداد انگشت‌شماری را در فوتبالمان سراغ داشته باشیم که بتوانند این همه موفقیت همراه با قهرمانی را کسب کرده باشند و کیفیت بالای خودشان را هم حفظ کنند. از همین رو حضور چنین فردی با همه مشخصات و شاخصه‌هایی را که برشمردم در جرگه مربیان تبریک می‌گویم. مربیگری شرایط خاص خودش را دارد و امیدوارم سید کلاس‌ها را هم با موفقیت سپری کند تا با شرایط بهتری بتواند آینده را پیش ببرد.

*مگر همه باید بازی خداحافظی داشته باشند؟
قرار نیست برای هر کسی که کنار می‌رود، تنبک بگیریم و سر و صدا راه بیندازیم. بازیکن یک روز وارد فوتبال می‌شود و روزی هم از فوتبال کنار می‌رود و در این رابطه امکان این وجود ندارد که برای هر بازیکنی که خداحافظی می‌کند، بازی خداحافظی تدارک ببینیم. مسائلی که شما از آنها نام می‌برید خیلی رویایی است و به نظرم هیچ ایرادی ندارد که بازیکن بی‌سر و صدا خداحافظی کند و به جرگه مربیان بپیوندد و یا وارد دنیای جدیدی شود. در کشورهای دیگر دنیا هم برای همه بازیکنان که بازی خداحافظی نمی‌گیرند. از شما هم خواهش می‌کنم انتظارات را در این رابطه بالا نبرید و باب نکنید.

*برای قهرمانی نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم
در پرسپولیس همه باید خیلی تلاش کنند و اینکه بازیکنی بگوید من فلانی بودم و از این جور مسائل خیلی در پرسپولیس کاربرد ندارد. در واقع اینجا همه باید طور دیگری تلاش کنند تا موفق شوند. در پرسپولیس همیشه باید بهترین باشید و در بالاترین فرم بدنی قرار داشته باشید.

در رابطه با قهرمانی هم باید بگویم همه می‌دانند که از پرسپولیس همیشه انتظار قهرمانی وجود دارد به همین دلیل یک سال وقفه را کاری نداریم اما حتماً برای به دست آوردن قهرمانی دیگر، کادر و بازیکنان نهایت تلاش‌شان را انجام خواهند داد.

*در تیم ملی فعالیت نمی‌کنم
من کلاً از کادر فنی تیم ملی بیرون آمده‌ام و در پرسپولیس فعالیت می‌کنم. نیمی از مطالباتم از زمان مربیگری در کادر فنی تیم ملی باقی مانده است.

* انتخاب مربی تیم ملی به بازیکن چه ربطی دارد؟
متأسفانه وضعیت خیلی عجیبی برای فوتبال ما پیش آمده و اتفاقاتی رخ داده که واقعاً می‌مانیم باعث و بانی آن دقیقاً چه کسانی هستند. ظاهراً در فدراسیون و فوتبال ملی ما چند دستگی به وجود آمده و مدیریت خوب هم این وسط گم شده است. به همین دلیل نمی‌دانیم چه کسی بانی این مسائل هست و چه کسی مسئول است .من نمی‌دانم کلاً به بازیکن چه ربطی دارد مربی چه کسی باشد؟

*با این وضع چرا باید صعود کنیم؟
این مسأله‌ای است که نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال ما روی هواست. مسئولان متأسفانه به هیچ وجه قاطعانه حرف نمی‌زنند و نشانه‌ای از قاطعیت در صحبت مسئولان وجود ندارد تا قاطعانه جواب خیلی از مسائل داده شود. به همین دلیل است که شایعه‌های زیادی در خصوص سرمربی تیم ملی به وجود می‌آید و حواشی در تیم ملی ما بیداد می‌کند. با این فوتبال و مسائلی که در آن وجود دارد و عواملی که برای موفقیت وجود دارد و ما نداریم چرا ما باید از گروهمان صعود کنیم؟ بابت کدام تدارکات و بازی‌های قوی تدارکاتی که داشتیم باید از گروه‌مان از جام جهانی صعود کنیم؟ و به نظرم همین که به جام جهانی صعود می‌کنیم و دورهمی بالا می‌رویم و در جام جهانی شرکت می‌کنیم کفایت می‌کند. مسئولان فدراسیون و فوتبال ما فقط در جام جهانی حاضر شوند و فیلم و عکس‌هایشان را بگیرند تمام است و همه مسائل هم برای ما کفایت می‌کند. در این بین چندی دیگر انتخابات فدراسیون هم برگزار می‌شود و در فوتبال ما هم معمولاً هر کسی زرنگ‌تر است در آب گل‌آلود برای خودش ماهی می‌گیرد و کارها را پیش می‌برد.

*نظر من در مورد سرمربی تیم ملی مهم نیست!
نظر شخصی من مهم نیست و در این بین امثال من چه نظر بدهند، چه نظر ندهند، چیزی تغییر نمی‌کند چون صحبت‌ها و نظرات در فوتبال ما به یکباره داده می‌شود و در دقیقه نود هم تصمیمات گرفته می‌شود.

*کسی در فدراسیون نیست بقیه را سرجای‌شان بنشاند
مهم این است که دوستان پشت پرده چه تصمیمی بگیرند. حالا تصمیم اصولی باشد یا غیر اصولی هم خیلی مهم نیست. اصلاً برای من خیلی عجیب و غیر قابل باور است. مگر می‌شود داخل فدراسیون ما این همه هرج و مرج باشد. همه در این فدراسیون و فوتبال در مورد سرمربی حرف می‌زنند. در فدراسیون باید یک مسئول و یک مدیر قاطع وجود داشته باشد که حرفش اتمام حجت باشد و به قول خودمانی حرفش، حرف باشد و کسی نتواند روی حرف آن مدیر و مسئول حرف بزند اما در فدراسیون خودمان چنین شخصی را ندیدیم که همه را سر جای خودش بنشاند. مدیری که به معاونش بگوید حرف نزن و به بازیکن هم اجازه ندهد که در رابطه با سرمربی اصلاً حرف بزند چه برسد به اینکه بخواهد با مربی کار کند یا نکند. بازیکن باید سرش را پایین بیندازد و تمرینش را انجام دهد.

*می‌گویند پول نداریم و مربی عوض می‌کنند
هر مربی جدیدی بخواهد بیاید مسئولان فدراسیون می‌گویند پول نداریم و جالب اینکه در چنین شرایطی دنبال تغییر مربی هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها