کد خبر: ۵۰۹۲۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

فارس، شب گذشته ال‌کلاسیکو برگشت لالیگا در نیوکمپ برگزار شد و کهکشانی‌های مادریدی مقابل چشمان کاتالان‌ها پیروزی ارزشمند 2 بر یک را کسب کردند تا با توجه به اختلاف 7 امتیازی خود با بارسا، قهرمانی اسپانیا را در یک قدمی خود ببینند.

دیشب بار دیگر شاهد جدال دو ابرستاره فوتبال جهان بودیم، در یک سوی میدان لیونل مسی مهاجم آرژانینی بارسا و در سویی دیگر کریس رونالدو که سرنوشت، این دو مهاجم را در شرایطی کاملا مساوی مقابل یکدیگر قرار داده بود.

هر دو بازیکن تا قبل از بازی شب گذشته عنوان آقای گلی لالیگا را به طور مشترک با 41 گل‌زده در اختیار داشتند و آماده بودند به هرقیمتی رکورد خودشان را بهبود ببخشند.

سوت آغاز بازی توسط ماینکو زده شد و بازی رو به جلوی رئالی‌ها بیش از پیش به چشم آمد. موقعیت‌های گلزنی رئال در مقابل از دست دادن توپ توسط هافبک‌های بارسا، طرفداران آب‌واناری را ترسانده بود. شاید آن‌ها به‌دنبال دلیلی برای نیمکت نشینی فابرگاس، پدرو و پیکه می‌گشتند.

ضربه کرنری برای رئال شکل می‌گیرد، اوزیل پشت توپ می‌رود تا بار دیگر همگان شاهد ارسال‌های خطرناک او باشند، په‌په ضربه سر را می‌زند تا توپ زیر پای پویول بماند، کاپیتان بارسا توپ را به شکل مبتدیانه‌ای زیر پای خود نگه می‌دارد تا بازیکنی گل بزند که شاید کمتر هوادار رئال از او انتظار گلزنی داشت. باورکردنی‌ نیست، خدیرا تازه دومین گل فصل خود را زده تا رکورد گلزنی رئال را در طول یک فصل بشکند. نیوکمپ غرق در سکوت می‌شود.

شاگردان مورینیو نیمه اول را با پیروزی به رختکن رفتند تا شاید اندیشه‌های گواردیولا در نیمه مربیان شرایط را تغییر دهد.

در نیمه دوم بارسایی‌ها به طور کامل توپ و میدان را در اختیار داشتند اما تاکتیک مورینیو و استفاده از لایه‌های دفاعی مناسب باعث شد کاتالان‌ها در ایجاد موقعیت‌های گلزنی ناکام بمانند.

"پپ" بالاخره دست به تعویض می‌زند، ژاوی با ناراحتی که کمتر از او سراغ داشتیم بیرون می‌آید، سانچس گام در میدان می‌گذارد و مدتی بعد نیوکمپ منفجر می‌شود. مهاجم شیلیایی بارسا که پزشکان در مورد حضور او در ال‌کلاسیکو تردید داشتند به عنوان عامل این انفجار شناخته می‌شود.

بازی یک بر یک می‌شود، مورینیو انگار می‌داند قرار است چه اتفاقی بیفتد. بر عکس همیشه، آرام روی نیمکت نشسته است. 3 دقیقه بعد مسعود اوزیل هنر خودش را به رخ هافبک‌های بارسا می‌کشد و با پاسی عمقی و زیبا CR7 را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد، کریس جلو می‌رود و روی اشتباه والدس در خروج از دروازه گلزنی می‌کند، به سمت هواداران بارسا می‌رود و تمام بغض خود را بر سر آن‌ها خالی و تماشاگران کاتالانی‌ را به سکوت دعوت می‌کند.

آب سردی بر پیکره شاگردان پپ ریخته شده و جهنم نیوکمپ به یک‌باره سرد شده است. گواردیولا به آهستگی در کنار خط طولی راه می‌رود و سرش را به پایین انداخته، شاید او دیگر قهرمانی را نمی‌بیند، همان‌طور که پیش از بازی قهرمانی را در دستان مادرید دیده بود و این‌بار در زمین، جامی که خود بارها با بارسا فتح کرده را از دست رفته می‌بیند.

سوت پایان بازی زده می‌شود، کهکشانی‌ها سر از پا نمی‌شناسند، آن‌ها دیگر 10 نفره بازی را به پایان نرسانده‌اند و بارسایی‌ها مغموم و ناراحت از شکست تلخ در نیوکمپ.

مسی خسته و تنها در وسط زمین به شادمانی کریس و هم‌بازی‌هایش می‌نگرد، انگار که تا به حال پیروز دوئل با مهاجم پرتغالی نبوده است. کریس حالا آقای گلزنان لالیگا و فوتبال جهان است و رکورد خود را شکسته است.

برق شادی را می‌توان در چشمان خوزه دید، او حالا ال‌کلاسیکو را آن هم در خانه حریف برده است. در آخرین جدال این دو تیم در کوپا دل‌ری بود که تساوی 2 بر 2 رقم خورده بود و نشانه‌هایی از پیروزی رئال در دیدارهای آینده به چشم آمده بود.

حالا این اتفاق افتاده و آقای خاص در یک بازی حیاتی، پیروز میدان در جدال با پپ شده است. بله! مورینیو یاد گرفته بود چگونه پیروز ال‌کلاسیکو شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها