يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۳۴۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۲۲ تير ۱۴۰۱
ادامه اتفاقات عجیب فوتبال پایه، این بار در بلوچستان
مسئولان هیات فوتبال استان سیستان و بلوچستان در اقدامی عجیب بازی تیمی که یک بازیکن بی‌سواد را بازی داده بود، 3 بر صفر به سود حریف کردند!

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از "ورزش سه"، فوتبال پایه در ایران همواره حاشیه های عجیبی را به خود می بیند. در رده های سنی پایین خیلی اوقات به دلیل عدم توجه مناسب، اتفاقات و تخلفات غیرقابل باوری رخ می دهد. اگرچه در خصوص مسایل فوتبال پایه بارها صحبت شده و مسایل متعددی را شنیده ایم اما همچنان شاهد موضوعاتی هستیم که در نوع خود عجیب است.
یکی از آخرین اتفاقات تیم های پایه فوتبال در استان سیستان و بلوچستان رخ داده است؛ جایی که هیات فوتبال این استان نتیجه بازی یکی از تیم های رده نونهالان را به دلیل استفاده از بازیکنی که مدارک تحصیلی نداشت، 3 بر صفر به سود حریف اعلام کرد.
ماجرا از این قرار است که تیم آکادمی بلوچ چابهار که سابق زیادی در رده های پایه استان سیستان و بلوچستان دارد و در مناطق محروم این استان به استعدادیابی می پردازد، در رده نونهالان بازیکنی به نام آرین رستمی را در اختیار دارد که مدارک او کامل بوده و مشکلی برای بازی کردن نداشته است. کارت بازی این استان نیز از سوی هیات فوتبال صادر شده اما به یک دلیل عجیب  تیم آکادمی بلوچ به خاطر استفاده از بازیکن مذکور محکوم شده است.

در بند آخر آیین نامه مسابقات به موضوع لزوم داشتن گواهی تحصیلی برای بازیکنان اشاره شده که غیر منصفانه به نظر می‌رسد.


رستمی بازیکن متولد 87 آکادمی بلوچ چابهار، فاقد مدارک تحصیلی است و اصلا در امر آموزش تحصیلی از دوران کودکی اقدامی انجام نداده است؛ دقیقا مثل برخی دیگر از همسن و سالهایش که در آن منطقه به مدرسه نرفته اند اما هیات سیستان و بلوچستان به دلیل نداشتن مدارک تحصیلی توسط بازیکن، تیم چابهار را مقابل یکی از حریفان بازنده کرده است.
فرهاد بلوچ، بازیکن اسبق صبای قم و مدیرعامل آکادمی بلوچ چابهار در این خصوص به خبرنگار ما گفت: «بازیکنی که ما در رده نونهالان استفاده کردیم همه مدارک لازم برای فوتبال بازی کردن را دارد. او بیمه خدمات درمانی عكسدار و مدارک هویتی اش کامل است و کارت بازی اش نیز در رقابتهاي قبلي از سوی هیات فوتبال صادر شده؛ رستمی حتی سال های قبل در تیم های دیگر توپ زده اما حالا مسئولان هیات فوتبال استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده اند که این بازیکن چون سوابق تحصیلی ندارد نمی تواند فوتبال بازی کند»‍!

هیات فوتبال سیستان و بلوچستان برای بازیکن مذکور کارت بازی هم صادر کرده بود.


او صحبت های خود را اینطور ادامه داد: «با تمام احترامی که برای مسئولان هیات فوتبال استان قائل هستیم اما برایمان سوال است که چگونه چنین قانونی را وضع کرده اند؟ الان یک بازی تیم ما را 3 بر صفر کرده اند. مگر می شود یک نفر را چون تحصیل نکرده از فوتبال بازی کردن منع کرد؟ چنین قوانینی شاید برای جوانان مقیم شهرهای بزرگ مناسب باشد اما برای بچه هایی که در مناطق محروم سیستان و بلوچستان با شرایط سخت زندگی می کنند، هرگز نمی تواند خوب باشد. اگر این بچه امکانات داشت که تحصیل می کرد؛ مگر جز این است که فیفا می گوید: "فوتبال برای همه"؟ به جای اینکه ما به بچه هایی که در معرض آسیب های اجتماعی هستند کمک کنیم ، می گوییم حق فوتبال بازی کردن ندارند و آنها را بیشتر در معرض آسیب می گذاریم.»
مدیرآکادمی بلوچ در پایان اضافه کرد: « خواهش ما این است که دوستان در فدراسیون فوتبال قوانین در این خصوص را اصلاح کنند. ما در منطقه خود بچه های زیادی را داریم که عاشق فوتبالند و استعداد دارند اما به خاطر محرومیت های موجود تحصیل نکرده اند. چون گواهی تحصیلی ندارند، باید از فوتبال محروم شوند؟ در هر صورت ما دفاعیات خود را در این ماجرا به هیات فوتبال ارائه کردیم و از طریق وکلایی که داریم پیگیر ماجرا هستیم تا بتوانیم از حقوق کسانی که این شرایط سخت را دارند و با بی معرفتی از فوتبال بازی کردن محروم می شوند، دفاع کنیم و دیگر شاهد چنین مسایلی نباشیم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها