کد خبر: ۵۰۹۳۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۲۲ تير ۱۴۰۱
۲۰۰۶ هم دودستگی بود اما بی حرمتی نه
مهاجم سابق تیم ملی ایران می‌گوید تغییرات در شرایط فعلی به نفع ما نیست اما در نهایت این اتفاق رخ می‌دهد تا تیم ملی با سرمربی ایرانی به جام جهانی برود.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از "ورزش سه"، مهرزاد معدنچی مهاجم سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس که این روزها در خارج از کشور حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ما در مورد وضعیت این روزهای فوتبال ایران اظهارنظر کرده و در واکنش به رد صلاحیت اسکوچیچ توسط کمیته فنی اظهاراتی داشته است.

او که در جام جهانی 2006 نیز حضور داشت، وضعیت کنونی را با جام جهانی آلمان مقایسه کرده اما گفته که به اعتقادش آن زمان «حرمت‌ها نگه داشته» می‌شد.

* فدراسیون ما تصمیم گیرنده ندارد
مدت زیادی است که ما در فدراسیون رئیس نداریم و خیلی طبیعی است که در این شرایط بلاتکلیفی به وجود بیاید و بتوانند از بیرون فدراسیون برای فوتبال تصمیم بگیرند. وقتی شما رئیس فدراسیون نداری یعنی فوتبالت دچار مشکل است و جالب است که ما پیش از جام جهانی و رویداد به این مهمی، کسی را نداریم که بتواند برای فوتبال تصمیم بگیرد.

* ایجاد تغییر در این دوره درست نیست
آقای اسکوچیچ در مقدماتی جام جهانی و در شرایطی که بسیاری منتقد او بودند نتایج خیلی خوبی گرفت و تیم ملی خیلی راحت به جام جهانی صعود کرد اما همه اتفاقات فعلی به خاطر بلاتکلیفی در فدراسیون است. درست است که تیم ملی بازیکنان با کیفیتی دارد و شاید هر مربی آرزو داشت که در آن مقطع کار کند اما ایشان نتایج لازم را گرفتند. من شخصا با تغییرات، مخصوصا در این دوره که فاصله زیادی تا جام جهانی نداریم، موافق نیستم اما فکر می‌کنم الان بحث بر این است که یک مربی ایرانی روی نیمکت ایران در جام جهانی باشد.

* کار ما از پایه خراب است
صحبت های زیادی می‌شود و بسیاری می‌گویند تیم ملی ما بازیکنان با کیفیتی داشته و هر مربی بالا سر این بچه ها بود، این نسل به خاطر کیفیت بازیکنان به راحتی صعود می‌کرد؛ این بحث منطقی نیست. مدیریت این بازیکنانی که هر کدام در یک سطح بازی می‌کنند کار‌ راحتی نیست و حتی الان هم می‌بینیم که در تیم اختلافاتی به وجود آمده است. از نظر من حالا که تیم ملی به جام جهانی صعود کرده باید با خود ایشان هم به جام جهانی برود. الان حتی اگر بهترین مربی را هم بیاورید شاید نتواند کار خاصی انجام بدهد چون ما اردوی درستی نداشتیم و بازی تدارکاتی خوبی نمی‌توانیم انجام بدهیم. کار ما از پایه خراب است و اگر بهترین مربی را هم بیاورید تا قبل از جام جهانی نمی‌تواند با تیم های سطح یک دنیا بازی تدارکاتی خوبی بگذارد.

* دست دلسوزان فوتبال کوتاه است
من نمی‌توانم درباره کمیته فنی اظهار نظر کنم ولی به عنوان یک شخص فوتبالی می‌دانم کسانی که فوتبالی هستند و واقعا می‌توانند دلسوزانه در مورد فوتبال تصمیم بگیرند بیرون هستند و دست‌شان کوتاه است. آن‌ها فقط می‌توانند از فضای مجازی و تریبون خودشان درباره فوتبال صحبت کنند که این هم واقعا ناراحت کننده است. من در مورد کمیته فنی صحبت نمی‌کنم اما فکر می‌کنم در‌ چند سال اخیر همیشه فوتبالی ها درباره فوتبال تصمیم نگرفته‌اند.

* ۲۰۰۶ هم دودستگی بود اما بی حرمتی نه!
در‌ جام جهانی ۲۰۰۶ هم دودستگی در تیم بود اما حرمت ها نگه داشته می‌شد و به این راحتی شکسته نمی‌شد که علیه همدیگر صحبت کنند. نمی‌دانم فوتبال ما به کدام سمت می‌رود که به این راحتی درباره یکدیگر صحبت می‌کنند و قضاوت می‌کنند. این دودستگی تازگی ندارد و در سال های گذشته هم بوده اما به این شدت نبوده که انقدر راحت صحبت کنند و دنبال منافع خودشان باشند. قرار نیست هر کسی درباره مربی خواسته‌ای داشته باشد؛ من از صحبت آقای کریم باقری لذت بردم که گفتند به کسی ارتباطی ندارد سرمربی چه کسی باشد و وظیفه بازیکن این است که کارش را انجام بدهد.

* قلعه‌نویی، دایی یا نکونام؟
من فکر‌ می‌کنم در‌ نهایت این اتفاق رخ می‌دهد که یک سرمربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب شود چون سیاست این است که مربی ایران در جام جهانی، ایرانی باشد. من با آقای قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ بودم و با آقای دایی هم ۲۰۱۰ بودیم و از آنها شناخت دارم. جواد نکونام هم در سال های گذشته با برنامه کار کرده است. من نمی‌توانم بگویم کدام سرمربی بهتر است اما فکر می‌کنم قطعا ایران با مربی داخلی به جام جهانی می‌رود.
* صعود به دور بعد؟ می‌رویم که زنگ تفریح نباشیم!
انشاالله هر اتفاقی که رخ می‌دهد زودتر انجام شود تا بتوانیم حداقل از این سردرگمی خارج شویم و برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که ایران با این نسل به مرحله دوم جام جهانی صعود می‌کند اما‌ من به این مسئله اعتقادی ندارم، چون ما فقط به جام جهانی می‌رویم که در مسابقات حضور داشته باشیم و بتوانیم بازی قابل قبولی انجام بدهیم، زنگ و تفریح نباشیم و مردم را خوشحال کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها