کد خبر: ۵۰۹۶۳۰
زمان انتشار: ۰۹:۲۲     ۲۶ تير ۱۴۰۱
پرویز شیخ‌طادی:
یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: اجازه ندهیم به واسطه کم کاریمان در حوزه تاریخ انقلاب، غیرخودی‌ها روایتگر اتفاقات انقلاب اسلامی باشند.

به گزارش پایگاه 598، پرویز شیخ طادی، تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه کم‌کاری در حوزه تاریخ انقلاب عواقب ناخوشایندی دارد، اظهار کرد: اگر ما نتوانیم حقایق رخ داده در انقلاب را خود بیان کنیم، اجازه داده‌ایم که هر فردی هرگونه که دلش می‌خواهد این حفره را پر کند. در حقیقت اجازه داده‌ایم افرادی که خیرخواه انقلاب نیستند آنچه را در تاریخ این سرزمین رخ داده به دلخواه خودشان روایت کنند.

وی افزود: کم‌کاری ما در حوزه تاریخ انقلاب باعث شده، نتوانیم حتی چهره‌های برتر انقلاب اسلامی را در کارهای سینمایی و تلویزیونی نشان دهیم. برای مثال شهید بهشتی در چند کار نمایشی تصویرسازی شده است؟ البته کارهایی بوده‌اند که در آنها برخی چهره‌های انقلاب اسلامی نشان داده شده‌اند اما عمده این تولیدات آثاری شعاری هستند.

این کارگردان گفت: چند سال پیش هالیوود فیلمی تحریف شده به نام «آرگو» ساخت که با تحریف واقعیت آنچه رخ داده را به صورت واژگون برای مردم تصویر کرد، اما مقصر این موضوع خودمان هستیم چون وقتی در این رابطه کار نمی‌کنیم چه طور توقع داریم، جوانان ما از آنچه در انقلاب رخ داده به شکل صحیحی آگاه باشند.

شیخ طادی در انتهای تصریح کرد: پرداختن به انقلاب اسلامی در سینما در حقیقت چراغ راه نیز است، چون مخاطب می‌فهمد در ادامه راه چگونه باید طی مسیر کند. برای مثال متوجه می‌شود بعد از شهادت شهید بهشتی یا رجایی چه فردی راه آنها را ادامه داد، اما اگر در این رابطه فیلم یا سریالی نباشد شناختی از شهدای انقلاب وجود ندارد تا نسل جوان با قیاس آن با زمان حال بتواند ارزیابی صحیحی از جامعه امروز داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها