امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۰۹۶۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۲۶ تير ۱۴۰۱
بدهی خارجی مصر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با افزایش ۸.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۵۷.۸ دلار در پایان ماه مارس رسید.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، بدهی خارجی مصر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش جدیدی بود به نحوی که در پایان مارس گذشته ۱۵۷.۸ میلیارد دلار ثبت شده بود در مقایسه با ۱۴۵.۵۹۲ میلیارد دلاری که در پایان دسامبر گذشته ثبت شد.

بر اساس داده های منتشر شده در روز شنبه در وب سایت رسمی بانک جهانی، افزایش بدهی خارجی مصر در سه ماهه نخست سال جاری به ۸.۴ درصد رسیده است.

بدهی خارجی مصر طی سال‌های گذشته شاهد افزایش شتابان بوده است، به نحوی که در سه ماهه اول سال گذشته به ۱۳۴,۸۴۱ میلیارد دلار رسید، به این معنی که طی یک سال ۲۲,۸۴۱میلیارد دلار یا حدود ۱۷ درصد افزایش یافت.

بدهی خارجی این کشور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به ۱۱۱ میلیارد و ۲۹۲ میلیون دلار رسید که نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، ۴۶ میلیارد و ۵۰۸ میلیون دلار تفاوت دارد.

پیش از این، مصر مذاکرات خود را با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام برای حمایت از اقتصاد خود در مواجهه با اثرات اقتصادی بحران در شرق اروپا آغاز کرده است.

مصر در پایان سال ۲۰۱۶ با صندوق بین المللی پول قراردادی منعقد کرده بود که بر اساس آن در ازای انجام اصلاحات اقتصادی از جمله آزادسازی نرخ ارز، لغو یارانه سوخت و اجرای مالیات بر ارزش افزوده وام ۱۲ میلیارد دلاری برای مدت سه سال دریافت کرد.

مصر همچنین در پی شیوع همه‌گیری «کووید-۱۹» برای مقابله با اثرات اقتصادی این همه‌گیری وام دیگری به ارزش حدود ۸ میلیارد دلار دریافت کرد.

این در حالی است که موج جدید گرانی در مصر به دنبال افزایش مجدد قیمت سوخت با بالا رفتن تعرفه حمل و نقل عمومی در این کشور به راه افتاده است.

وعده آمریکا به تقویت همکاری با قاهره

از سوی دیگر «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر که روز شنبه برای حضور در اجلاس جده عازم عربستان سعودی شده بود، شامگاه شنبه و پس از برگزاری این اجلاس، با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.

طبق گزارش رسانه‌ها، روسای جمهور مصر و آمریکا در این دیدار بر پایبندی خود به آنچه تحکیم همکاری‌های اقتصادی دو جانبه در راستای منافع دو ملت خوانده شد، تاکید کردند.

رهبران مصر و آمریکا در این دیدار وعده داده‌اند که راه‌های جدیدی را برای گسترش تجارت دوجانبه بین دو کشور، افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و همکاری در زمینه انرژی پاک و فناوری آب و هوا را بررسی کنند و بر پایبندی به تشکیل کمیته اقتصادی مشترک بلندپایه تاکید کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها