يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۹۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۲۹ تير ۱۴۰۱
سرلشکر باقری در دیدار فرمانده نیروی دریایی عمان گفت: تمام امکانات نظامی به نمایش درآمده در نمایشگاه وزارت دفاع می‌تواند در اختیار عمان قرار گیرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: تجهیزات نظامی ایران می‌تواند در اختیار عمان قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس، دریابان «سیف بن ناصر الحربی» فرمانده نیروی دریایی سلطنت عمان با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

باقری در این دیدار، با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور اظهار داشت: ایران و عمان از دیرباز دارای روابط نظامی مطلوب بوده‌اند و امروز نیز این روابط در ابعاد مختلف در حال گسترش است.

وی با اشاره به روابط سیاسی دو کشور عنوان کرد: بحمدالله سیاست‌های کشور عمان متعادل است و امروز هماهنگی لازم در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد. در مسائل مربوط به امنیت منطقه و سایر موارد هم سیاست‌های دو کشور، هماهنگ و همسو است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تنگه هرمز و دریای عمان به‌عنوان منطقه مشترک برای هر دو کشور دارای اهمیت حیاتی است و یکی از زمینه‌های همکاری نزدیک دو کشور محسوب می‌شود؛ همچنین امروز ناوگان‌های ما در سواحل دو کشور رفت و آمد دارند و ما از نیز از میزبانی شما نسبت به شناور‌های نیروی دریایی ایران در بنادر عمان قدردانی می‌کنیم.

باقری با بیان اینکه حدود ۱۶ سال است که روابط بین نیرو‌های مسلح دو کشور در قالب ارتباط مشترک ادامه دارد، افزود: به‌طور منظم جلسات و رفت و آمد‌ها برقرار است و ثبات نظامی دو کشور حکایت از نزدیکی علائق دو کشور است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط با کشور‌های همسایه گام برمی‌دارد و به همین جهت، ما در حوزه روابط دو کشور به‌ویژه روابط میان نیرو‌های مسلح دو کشور هیچ‌گونه محدودیتی قائل نیستیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: کمیته‌های سه‌گانه‌ای که در جهت کارگروه روابط دو کشور فعالیت می‌کنند، امروز وضعیت مطلوبی دارند و در ماه‌های اخیر دو اجلاس در تهران و یک نشست در کشور عمان برگزار کرده‌اند که این روابط می‌تواند روز به روز توسعه بیشتری پیدا کند.

باقری افزود: جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های عمده‌ای برخوردار است که خصوصاً در حوزه صنعت دفاعی و روابط نظامی هیچ‌گونه محدودیتی برای ارتباط وجود ندارد و تمام امکاناتی که در نمایشگاه وزارت دفاع مشاهده کردید، می‌تواند در اختیار شما قرار گیرد.

وی بیان کرد: دو کشور در حوزه مقابله با تروریسم و دریانوردی از تجربیات ارزشمندی برخوردار هستند و می‌توانند با تبادل تجربه، زمینه ارتقای توان رزمی و دریایی را ایجاد کنند و ما از توسعه روابط در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کنیم.

سرلشکر باقری گفت: نیروی دریایی ارتش ما سال‌هاست که با اعزام ناوگروه‌هایی برای برقراری امنیت در شمال و غرب اقیانوس هند و دریای سرخ تلاش می‌کند و تجربیات خوبی کسب کرده است؛ همچنین در چابهار یک مرکز امنیت دریایی را در حال تأسیس داریم و از حضور شما در این مرکز و همچنین برگزاری رزمایش‌های مشترک نیز استقبال می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به حضور بیگانگان در منطقه تأکید کرد: به‌طور قطع حضور بیگانگان در منطقه مشترک دو کشور تأثیری جز ناامنی ندارد و قطعاً گسترش روابط نظامی ایرن و عمان در امنیت‌بخشی منطقه به نفع ملت‌های منطقه به‌ویژه مردم دو کشور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها