أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۰۳۸۸
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
ننکا:
مربی دروازه‌بانان پرسپولیس می‌گوید اگر فکر حضور در جام‌جهانی بخواهد تاثیری روی بیرانوند داشته باشد، قطعا به جام‌جهانی نخواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مشرق، ولسلی ننکا مربی دروازه‌بانان برزیلی پرسپولیس درباره شرایط این تیم و کیفیت فنی دروازه‌بانان پرسپولیس به صحبت پرداخت. او می‌گوید دروازه‌بان ممکن است اشتباه کند اما باید با تمرین، اشتباهاتش را به حداقل برساند. این مربی همچنین می‌گوید جو هواداران ایرانی را هرگز در جای دیگری ندیده است.

در ادامه گفت‌وگو با می‌خوانید:

* آیا پیش از پیوستن به پرسپولیس، شناختی از این تیم داشتید؟

وقتی پرسپولیس از من دعوت کرد که به ایران بیایم خوشحال شدم. بارها برابر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته بودم. پرسپولیس تیم بزرگی است. می‌دانم که کیفیت فنی این تیم بالاست و خوشحالم الان بخشی از این تیم هستم.

* بعد از چند جلسه تمرین وقتی برای اولین بار هواداران به ورزشگاه شهید کاظمی آمدند بسیار شما را تشویق کردند. پرسپولیس هواداران زیادی دارد که همیشه به ورزشگاه می‌آیند و از تیم محبوب خود حمایت می‌کنند. نظرتان درباره هواداران پرسپولیس چیست؟

برای هواداران پرسپولیس احترام قائل هستم و می‌دانم که پرسپولیس هواداران زیادی دارد. وقتی هواداران در تمرین حضور داشتند به این موضوع پی بردم. هواداران برای ما یار دوازدهم هستند. این موضوع باعث می‌شود مسئولیت سنگینی روی دوش ما قرار بگیرد. به خاطر همین تلاش می‌کنم بهترین عملکردم را در پرسپولیس داشته باشم.

وقتی دروازه‌بان اشتباه می‌کند، حتما مشکلی وجود دارد. وقتی اشتباه به صورت مدام تکرار می‌شود، قطعا چیزی آشکارا ایراد دارد. تمرین برای دروازه‌بان مهم است اما ذهن و زندگی شخصی آن دروازه‌بان هم قطعا مهم است. شاید او در زندگی شخصی‌اش مشکلی دارد. برای یک مربی مهم است که این مشکلات را بداند و آنها را برطرف کند.* چند روز است که با دروازه‌بانان پرسپولیس کار می‌کنید. نظرتان درباره کیفیت فنی آنها چیست؟

ما با سه دروازه‌بان کار می‌کنیم. بیرانوند را از زمانی که برابر پرسپولیس قرار گرفته بودم، می‌شناسم. او کیفیت خود را به من نشان داده است. دروازه‌بان خوب و پر تلاشی است. احمد گوهری هم دروازه‌بان خوبی است و کیفیت بالایی دارد. می‌دانم که فصل گذشته برای گوهری خوب پیش نرفت اما امیدوارم به شرایط خوب خود بازگردد. در زمین مسابقه فقط توانایی فردی بازیکن حرف اول را نمی‌زند بلکه ذهن دروازه‌بان هم مهم است. او باید با ذهنی آرام و بدون مشکل وارد زمین شود. اگر ذهنیت قوی داشته باشد - همانطور که علیرضا بیرانوند دارد - کار مربی هم راحت‌تر می‌شود. وقتی از من بپرسید مهم‌ترین شاخصه یک دروازه‌بان چیست، من می‌گویم ذهنیت.

* در فصل گذشته دروازه‌بانان پرسپولیس دچار اشتباهاتی شدند که حتی باعث شد گل‌محمدی درباره این اشتباهات صحبت  کند. فکر می‌کنید چه کاری باید انجام شود که دروازه‌بانان در طول بازی کمتر اشتباه کنند؟

اشتباه قطعا رخ می‌دهد. باید کاری کنیم تکرار نشوند و تعداد آنها را کم کنیم. این کاری است که ما انجام می‌دهیم. وقتی دروازه‌بان اشتباه می‌کند، حتما مشکلی وجود دارد. وقتی اشتباه به صورت مدام تکرار می‌شود، قطعا چیزی آشکارا ایراد دارد. تمرین برای دروازه‌بان مهم است اما ذهن و زندگی شخصی آن دروازه‌بان هم قطعا مهم است. شاید او در زندگی شخصی‌اش مشکلی دارد. برای یک مربی مهم است که این مشکلات را بداند و آنها را برطرف کند.

* فصل گذشته وقتی دروازه‌بانان پرسپولیس اشتباه می‌کردند، کادر فنی این تیم به شدت از سوی هواداران تحت فشار قرار می‌گرفت. اگر در طول فصل آینده اشتباهی رخ دهد، آیا می‌توانید این فشارها را تحمل کنید؟

وقتی تصمیم می‌گیرید مربی شوید باید با فشارها و استرس‌ها کنار بیایید. آیا فقط دروازه‌بان اشتباه می‌کند؟ همه در فوتبال ممکن است اشتباه کنند. مشکل اشتباه دروازه‌بان این است که اگر دروازه‌بان اشتباه کند، توپ به گل تبدیل می‌شود و همین موضوع است که باعث انتقادات می‌شود. گاهی تیمی هرچه تلاش می‌کند نمی‌تواند گل بزند و در همان بازی هرچه دروازه‌بان توپ‌ها را مهار کند کسی درباره آن مهارها صحبت نمی‌کند اما اگر اشتباهی انجام بدهد، همه درباره آن اشتباه صحبت می‌کنند. ممکن است با این صحبت‌ها کل توانایی دروازه‌بان زیر سوال برود. کاری که من و گل‌محمدی انجام می‌دهیم این است که کل بازیکنان درون زمین به یکدیگر کمک کنند تا اشتباهات به حداقل برسد. برای به حداقل رسیدن اشتباهات هم فقط باید تمرین کرد. همانطور که گفتم اشتباه در بازی رخ می‌دهد و این موضوع اجتناب ناپذیر است. برای حضور در پرسپولیس نیاز دارید که ذهنیت قوی داشته باشید. اگر اشتباه کنید، هواداران شما را زیر نظر دارند. باید خوب کار کنید که هواداران را قانع کنید. امیدوارم فصل خوبی در پیش داشته باشیم.

ننکا: فکر جام‌جهانی، بیرانوند را از آن دور می‌کند/ برای قهرمانی باید خیلی قوی باشیم

* جام‌جهانی نزدیک است و پرسپولیس، علیرضا بیرانوند را در اختیار دارد که شانس حضور در جام‌جهانی را دارد. فکر می‌کنید او می‌تواند در جام‌جهانی بازی کند؟

اگر فکر حضور در جام‌جهانی بخواهد تاثیری روی بیرانوند داشته باشد، قطعا به جام‌جهانی نخواهد رفت. بیرانوند بازیکن پرسپولیس است و باید در این باشگاه خوب باشد تا به تیم ملی دعوت شود. اگر در باشگاه خود بد باشد، نمی‌تواند به تیم ملی دعوت شود. تمام تلاش من این است که به او انگیزه بدهم تا با عملکرد خوبش برای جام‌جهانی آماده شود. نه تنها بیرانوند بلکه سایر دروازه‌بانان تیم ملی هم باید در باشگاه خود عملکرد خوبی داشته باشند تا به تیم ملی دعوت شوند.

* در چند بازی اخیر تیم ملی، بیرانوند جایگاه خود را از دست داده است. آیا او دوباره می‌تواند جایگاه خود را به دست بیاورد؟

او به خاطر مصدومیت جایگاهش را در تیم ملی از دست داد. وقتی در پرتغال بازی می‌کرد، او را زیر نظر داشتم. وقتی یک دروازه‌بان مصدوم می‌شود و دروازه‌بان دیگری بهتر کار می‌کند، قطعا جایگاهش را از دست می‌دهد. بیرانوند در بواویشتا عملکرد خوبی داشت و من بازی‌های بیرانوند را دیده‌ام. با مربی بیرانوند در بواویشتا هم دوست هستم و اطلاعاتی درباره او گرفته‌ام. بیرانوند دروازه‌بان سخت‌کوشی است. امیدوارم با کمک او امسال قهرمان بشویم.

در جام‌جهانی طرفدار تیم ملی برزیل هستم اما نتایج تیم ملی ایران را هم دنبال می‌کنم و خیلی دوست دارم نتایج خوبی بگیرد. بازیکنان ایرانی باید باور داشته باشند که می‌توانند از گروه صعود کنند و اگر این اتفاق رخ دهد، برای اولین بار رخ می‌دهد. امیدوارم هم ایران و هم برزیل در جام‌جهانی نتایج خوبی کسب کنند.* از زمانی که در پرسپولیس کار می‌کنید، هواداران شما را زیر نظر گرفته‌اند و تصاویرتان وقتی در حال طراحی تمرین هستید منتشر شد. نظرتان درباره این موضوع چیست؟

من در برزیل کار کرده‌ام اما واقعا باید بگویم چنین جوی هرگز ندیده بودم. می‌دانید که در برزیل همه عاشق فوتبال هستند اما در آنجا هم چنین هوادارانی ندیدم که عاشق تیم خود باشند. دنبال کننده‌های صفحه من در اینستاگرام بسیار زیاد شد که این نشان می‌دهد که هواداران پیگیر امور تیم هستند. از هواداران به خاطر محبتی که به من دارند تشکر می‌کنم. آنها انگیزه زیادی به من می‌دهند.

* نظرتان درباره تیم ملی فوتبال ایران و حریفانش در جام‌جهانی چیست؟ آیا ایران می‌تواند از گروهش صعود کند؟

چرا که نه، باید امیدوار بود. ایران در دو جام‌جهانی اخیر که شرکت کرد، عملکرد بسیار خوبی داشت. زمانی که در قطر بودم، بازیکنان ایرانی را خوب و با کیفیت دیدم. اگر این بازیکنان به خود باور داشته باشند و سخت تلاش کنند، می‌توانند موفق شوند. شما کار بزرگی انجام دادید که سه دوره پیاپی به جام‌جهانی صعود کردید. فقط تیم‌های بزرگ به جام‌جهانی می‌روند و الان ایتالیا در جام‌جهانی نیست. ایران شرایط صعود را دارد، چرا نباید به فکر صعود از گروهش باشد؟  

* در جام‌جهانی پیش رو برزیل شانسی برای قهرمانی دارد؟

برزیل همیشه در جام‌جهانی مدعی است و در این دوره هم شرایط همینطور خواهد بود. برزیل مثل فرانسه، هلند، انگلیس و آلمان مدعی قهرمانی است. این تیم‌ها بازیکنان با کیفیتی دارند. در چند وقت اخیر شرایط برزیل بهتر شده و نتایج خوبی کسب کرده است و قطعا یکی از مدعیان خواهد بود. این تیم دو دروازه‌بان به نام‌های آلیسون و ادرسون را در اختیار دارد. در جام‌جهانی طرفدار تیم ملی برزیل هستم اما نتایج تیم ملی ایران را هم دنبال می‌کنم و خیلی دوست دارم نتایج خوبی بگیرد. بازیکنان ایرانی باید باور داشته باشند که می‌توانند از گروه صعود کنند و اگر این اتفاق رخ دهد، برای اولین بار رخ می‌دهد. امیدوارم هم ایران و هم برزیل در جام‌جهانی نتایج خوبی کسب کنند.

ننکا: فکر جام‌جهانی، بیرانوند را از آن دور می‌کند/ برای قهرمانی باید خیلی قوی باشیم

* همانطور که می‌دانید پرسپولیس پنج دوره پیاپی قهرمان  لیگ ایران شد اما در فصل گذشته نایب‌قهرمان شد و همین امر موجب شد که این تیم به شدت تحت فشار هواداران قرار بگیرد. درباره این موضوع نظری دارید؟

پنج قهرمانی کار فوق‌العاده‌ای است اما اینکه یک سال هم تیم قهرمان نشود طبیعی است. کسب پنج قهرمانی مسئولیت‌ها را سنگین می‌کند. همه تیم‌ها کار می‌کنند و شرایط لیگ ایران هم فشرده است. هر مربی‌ای که به پرسپولیس می‌آید از فشارها و مسئولیت سنگین آگاه است. همانطور که گفتم بعد از کسب پنج قهرمانی پیاپی، نایب‌ قهرمانی طبیعی است اما باید ببینیم چه اتفاقی رخ داد که پرسپولیس قهرمان نشد. گاهی تیم دیگری بهتر است و شما قهرمانی را از دست می‌دهید. هواداران از پرسپولیس انتظار دارند که این تیم همیشه قهرمان شود و این موضوع باعث نمی‌شود که من بترسم. من از مسئولیت سنگین خودم آگاه هستم. برای قهرمانی باید خیلی قوی باشید چون همه باشگاه‌ها تلاش می‌کنند. فشار وجود دارد و حتی اگر ۱۰ امتیاز پیش باشید و بعد یک مساوی کسب کنید، باز هم فشار ایجاد می‌شود. اگر مربی بودن را انتخاب کردید، باید با این مسائل کنار بیایید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها